וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עובדים זרים לא חוקיים לא יוכרו במס"

אורה קורן

21.1.2010 / 14:25

שר האוצר יובל שטייניץ אשר נאם בכנס התעשיינים, הוסיף כי בישיבת הממשלה הקרובה תוצג חבילת צעדים להתמודדות עם ההגירה הלא חוקית לישראל

אבי כהן

(צילום: אבי כהן עריכה: עידן גוראל)

דו"ח קרן המטבע הבינלאומית, שעומד להתפרסם בימים אלה, נפתח בשבחים להתמודדות ישראל עם המשבר הגלובלי. כך אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ בכנס התעשיינים. לדבריו, הדו"ח מציין משולש שווה צלעות שחילץ את המשק מהמשבר: המדיניות המוניטרית הנכונה של הבנק המרכזי, המדיניות התקציבית הנכונה של הממשלה ומציין לשבח את המצב בו נכנסנו למשבר - כלכלה חזקה ותעשיית היי טק עוצמתית.

"אכן, אם מדינת ישראל נחשבת כמדינה שהטיבה מרוב המדינות להתמודד עם המשבר, כל שלוש הצלעות ובראש ובראשונה מיגזר עסקי חזק וגמיש שמאמין בעצמו - חייבות היו לתפקד כהלכה", אמר שטייניץ. בכך רמז לביקורת המתמשכת של שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, שתוקף ללא הרף את משרד האוצר על שלא נקט מדיניות פיסקלית לפיצוי היצואנים על קריסת שער הדולר מול השקל.

שטייניץ אמר לתעשיינים, כי "הצורה בה התמודדה התעשייה עם נקודת השפל של קריסת 32% ביצוא היא אות מופת לכלכלה הישראלית. תפקידנו כממשלה ובנק מרכזי אינו להחליף אתכם אלא לתת לכם רוח גבית. שמעתי לאחרונה שהבנק הפסיק להתערב - אין שום הצהרה לא שעומדים להמשיך ולא להפסיק להתערב".

"שרדנו את המשבר בצורה סבירה - הממשלה ובנק ישראל נתנו את הרוח הגבית אבל מי שאיפשר את כל זה זה בראש ובראשונה המיגזר הפרטי וההתאוששות המופלאה בתעשיות וביצוא, והצורה המכובדת והמרשימה בה עמדתם במפולת מסוף 2008. לא נחליף אתכם אלא נסייע בשיקול דעת איפה שאפשר", אמר שטייניץ.

שטייניץ ציין כי בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון תוצג חבילת צעדים להתמודדות עם ההגירה הלא חוקית לישראל. בהם, ציין, תהיה חקיקה שלא תכיר לצרכי מס בהוצאות בגין העסקת עובדים זרים לא חוקיים.

"גיבשנו רפורמה במדיניות ההגירה לישראל שמטרתה צמצום ניכר במספר העובדים הבלתי חוקיים ב-2010. זו מדיניות ברורה ותקיפה הכוללת צעדי ענישה אפילו דרקונים על מי שיעבור על החוק. הכנסנו לתוקף החלטה של מס הכנסה, ואני מודיע עליה כאן, שמ-2010 לא יוכרו לצרכי מס הוצאות העסקה של פועלים לא חוקיים. ביום ראשון תאמץ הממשלה חבילת צעדים שנועדו לצמצם דרמטית את מספר השוהים ועובדים באופן לא חוקי בישראל", אמר שטייניץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully