וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט אובמה התפוגג: הבורסה ננעלה בעליות שערים

טל לוי

25.1.2010 / 17:40

מדד ת"א 25 הוסיף 0.7%. אזימוט זינקה ב-53%, ושותפות הנפט גבעות איבדה 4.1%. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.9%, ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.7%

הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר השני השבוע (שני) בעליות שערים: מדד תל אביב 25 הוסיף 0.7% וננעל ברמה של 1,136.36 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.8% וננעל ברמה של 1,074.34 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.9% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.7%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.75 מיליארד שקל.

סמוך לתום שעות המסחר בתל אביב, הצביעו החוזים העתידיים בוול סטריט על עליות של עד 0.7%. מדד תל אביב 25 נסחר בשבוע האחרון בתנודתיות, אולם בסך הכל איבד 1.6% בתקופה זו ולאחר העליות שנרשמו היום הוא מרוחק 8.5% מרמת השיא שנרשמה בנובמבר 2007. מתחילת השנה איבד מדד תל אביב 25 כ-1.4% ומדד תל אביב 100 שמר על יציבות.

הטריגר העיקרי לירידות בתל אביב ובבורסות העולם בסוף השבוע ואתמול בתל אביב הוא החלטתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה להגביל את פעילות המסחר של חברות הפיננסים הגדולות בארצות הברית, בניסיון לצמצם את היקף הסיכונים שהן נוטלות. הודעת הנשיא הגיעה כשבוע אחד בלבד לאחר שהודיע על כוונתו להטיל מיסוי על הבנקים, כדי להשיב לממשל את הוצאותיו על חילוץ המגזר. כלכלן המקרו של לידר שוקי הון, רפי גוזלן, אמר אתמול כי הרפורמה המוצעת בבנקים בארה"ב תדע עוד עליות וירידות ומהווה בשלב זה תירוץ למימוש.

בלידר שוקי הון העריכו אתמול כי הפעילות המקומית, שנפגעה באופן קל יחסית, מתאוששת בהתאם בקצבים מתונים יותר. קצב הפעילות במחצית השנייה של השנה יהווה מפתח להתאוששות בשוק העבודה. שר האוצר יובל שטייניץ העריך אתמול כי בתוך שנה יתפנו עד 50 אלף מקומות עבודה, עקב צמצום מספר העובדים הזרים, זאת במסגרת מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, בה הציגו תוכנית לצמצום מספר העובדים הזרים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully