וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין חדש תחת השמש

אביטל מולאי

26.1.2010 / 18:40

מסקר של משרד התמ"ת עולה כי יותר נשים מועסקות במשרות זמניות לעומת גברים וכי קיים פער גבוה בשכר ההתחלתי בין גברים לנשים במשלחי יד אקדמיים

20% מהנשים שנקלטו לעבודה, נקלטו במשרות שהוגדרו כמשרות זמניות, זאת בהשוואה ל- 7% בלבד מהגברים.

קיים פער גבוה בשכר ההתחלתי בין גברים ונשים במשלחי יד אקדמאים - 14 אלף ש"ח לגברים ו - 8 אלף ש"ח לנשים. הפער נבע בעיקרו מהייצוג הנמוך של נשים במקצועות ההייטק.

ממצאים אלה ואחרים עולים מסקירה שהושלמה לאחרונה במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת. סקירה המתבססת על נתוני סקר המעסיקים, הנערך ברציפות מאז שנת 1997 על ידי מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת. העבודה הנוכחית נעשתה ביוזמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת- כך מסר בני פפרמן מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת.

ממצאים נוספים של הדו"ח

שעור הנשים שנקלטו לעבודה, מכלל השכירות המועסקות במגזר העסקי, עמד ברבעון השני של 2009 על 4%, ושעור הנפלטות מהעבודה על 3%. בקרב הגברים, שעור הנקלטים עמד על 8% ושעור הנפלטים על 9%. מאזן התעסוקה של הגברים היה שלילי -
מאזן התעסוקה של הנשים (שעור קליטות פחות שעור פליטות) היה חיובי בכל קבוצות משלחי היד.
בקרב הגברים, מאזן התעסוקה היה שלילי במשלחי יד המיועדים לעובדים מקצועיים ובלתי מקצועיים, ובמשלחי יד אקדמאים - ממצא המבטא את המשבר בענפי ההייטק.

פער גבוה בשכר ההתחלתי בין גברים ונשים נמצא במשלחי יד אקדמאים - 14 אלף ש"ח לגברים ו- 8 אלף ש"ח לנשים. הפער נבע בעיקרו מהייצוג הנמוך של נשים במקצועות ההייטק.

20% מהנשים שנקלטו לעבודה, נקלטו במשרות שהוגדרו כמשרות זמניות, זאת בהשוואה ל- 7% בלבד מהגברים.
53% מהמנהלים סברו שיש הצדקה לחוק האוסר להפלות נשים בקבלה לעבודה. בקרב המנהלות, 63% הצדיקו את החוק, זאת בהשוואה ל- 48% בקרב המנהלים הגברים.

37% מהמנהלים שהשתתפו בסקר העריכו כי קיימת אפלייה רבה של נשים בעבודה. נמצאו הבדלים גדולים בתפיסת האפליה בין מנהלים למנהלות. בקרב המנהלות, 53% העריכו כי קיימת אפלייה רבה של נשים בעבודה, זאת בהשוואה ל- 26% בלבד בקרב המנהלים הגברים.

הסקירה נכתבה ע"י ד"ר שוקי הנדלס, חוקר ומרכז סקר המעסיקים במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת.

המעסיקים לא מאמינים בצדקת החוק נגד אפליית נשים

ציונה קניג-יאיר נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת:
"עולה מממצאי הסקר כי רק כמחצית המעסיקים בממוצע מאמינים בצדקת החוק האוסר על אפליה נגד נשים. השאיפה היא שהמעסיקים כולם יכירו בחשיבותה של השוויון ויתמכו באיסור להפלות בעבודה מתוך הכרה בכך שנשים הן הון אנושי לא מנוצל ותורמות לשוק העבודה."

ב3 למרץ 2010 יתקיים כנס ראשון של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה בנושא העסקת מגוון אוכלוסיות, שם ידונו בין היתר ביתרונות של העסקתן של נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully