וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל פרי מחפש שופט

הילה רז

26.1.2010 / 18:33

שופט העליון אדמונד לוי פסל עצמו מלדון בדיון בעניין ישראל פרי. לוי: "יש ליתן לעותרים סיכוי הוגן לשכנע בצדקת טענותיהם את מי שלא נתגבשה אצלו דעה מוקדמת"

בצעד נדיר, פסל עצמו שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי מלשבת בהרכב השופטים שיכריע בדיון הנוסף של עו"ד ישראל פרי. לוי כותב בהחלטתו "לאחר שעיינתי בעתירה לקיומו של דיון נוסף ובהחלטתו של כבוד המשנה לנשיאה נתחזקתי בדעתי כי אין לשנות מתוצאת פסק דינו של בית המשפט בעליון. בנסיבות אלו הגעתי למסקנה כי לא אוכל ליטול חלק בדיון הנוסף מאחר שאני סבור כי יש ליתן לעותרים סיכוי הוגן לשכנע בצדקת טענותיהם את מי שלא נתגבשה אצלו דעה מוקדמת".

פרי הורשע באוקטובר 2007 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהכרעת דין חמורה, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בשתי עבירות של גניבה בידי מורשה, בתיווך ועיסוק בביטוח בלא היתר, בהדחה בחקירה ובשיבוש הליכים. פרי הורשע בגניבת כ-320 מיליון מארק גרמני (כ-2.5 מיליארד שקל במונחים של היום) מפרמיות ביטוח ששולמו מראש לחברות בשליטתו, וקבלת שכר טרחה במרמה בגובה כ-150 אלף מארק גרמני.


לגמול ליחיד על רוע מעלליו

פרי עירער לעליון והרכב השופטים בראשות לוי החליט פה אחד לדחות את ערעורו. עם זאת, החליטו שופטי העליון לקצר את עונש המאסר שנגזר עליו מ-12 ל-10 שנות מאסר בפועל.

ביחס לעונש, קבע לוי כי "תקופת המאסר שהושתה על המערער אינה פשוטה כלל ועיקר, והיא קשה שבעתיים למי שלא הורגל לשהות בתנאי כליאה. אבל כזו היא גם חומרת המעשים בהם חטא, ועל כך היה מצווה בית המשפט המחוזי להגיב ביד קשה. תגובה מסוג זה נדרשה הן כדי לגמול ליחיד על רוע מעלליו והן כדי שהעונש יהווה מסר מרתיע לכלל, לאמור, בצד עבריינות כה קשה ניצב תג מחיר גבוה, ואת זה ראוי כי עבריינים ישימו לנגד עיניהם בטרם ישלחו את ידם ברכוש הזולת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully