וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב תחסכו בשביל אומלט

עמירם כהן

27.1.2010 / 17:13

ארגון מגדלי העופות: נייקר את הביצים ב-20% כדי לממן את התקנות החדשות בלולים. המגדלים דורשים סיוע ממשלתי של חצי מיליארד שקל

ארגון מגדלי העופות מזהיר כי יישום התקנות החדשות של משרד החקלאות להתאמת מרחב המחייה של התרנגולות בלולים יביאו להתייקרות בשיעור 20% במחיר הביצים. כך מעלה התשובה שהעביר הארגון לבג"ץ בתגובה לעתירה של עמותות בעלי החיים, שאינן מסתפקים בתקנות החדשות של משרד החקלאות.

יישום התקנות, אומרים בארגון מגדלי העופות, יחייבו הריסת מאות לולים במושבים והקמתם מחדש בהשקעה של מיליארד שקל, סכום שיועמס על מגדלי העופות.

משרד החקלאות גיבש לאחרונה תקנות חדשות להקמת לולים חדשים, שהוגשו על ידי המדינה לבית המשפט העליון כחלק מתשובתה לעתירה. התקנות קובעות כי מרווח המחייה המינימלי למטילה בכלוב ההטלה יהיה 550 סמ"ר, לעומת 400-350 סמ"ר כיום. כמו כן התקנות מחמירות את ההנחיות לניקוי וחיטוי הלולים, כמו גם שיפור מערכות האוורור, יציקת רצפות בטון, הסדרת תאורה בשעות החשכה, הזנה והסדרי תברואה

העמותות אינן מסתפקות בהחלטת המשרד על הגדלת מרווח המחייה ב-60% ותובעות בעתירתן לחייב את מגדלי יצרני הביצים להעמידו על שטח מינימלי של 750 סמ"ר (115%) לכל מטילה כמקובל בהנחיית ארגון מדינות האיחוד האירופאי, כולל שטחי התפלשות ואביזרי העשרה. יתר על כן, העמותות תובעות להורות למגדלים להחזיק את התרנגולות ב"לולי חופש", או בלולים נטולי כלובים.

העלות תגולגל על הצרכנים

מנכ"ל ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן, הזהיר כי יישום התקנות החדשות, בעיקר אלו המתייחסות להגדלת מרחב המחייה, יחייב הריסה של מאות לולים, רובם במושבי קו העימות בגליל והקמתם מחדש.

לדבריו, גם לולים חדישים שהוקמו בשנים האחרונות יחויבו לעבור התאמות יקרות ויאלצו לצמצם את מספר המטילות בכל אחד מהם: "לפי תחשיב שעשינו מדובר בעלות אדירה של מיליארד שקל, שמגדלי העופות לא יוכלו לשאת בה לבדם ויידרש סיוע ממשלתי מיניאלי של חצי מיליארד שקל", אמר כהן.

כהן הזהיר כי קבלת דרישות עמותות בעלי החיים מסכנות את קיום הענף ואת אספקת התוצרת במחיר סביר לציבור הרחב: "מדובר בתנאים שטרם מיושמים באירופה, שעלותם תגולגל על ציבור הצרכנים ולעליית מחירים של כ-20% במחירי הביצים לצרכנים שתוצאתה תהייה פגיעה קשה בציבור כולו, אך בראש וראשונה בשכבות החלשות שביצים הן מרכיב מרכזי בסל התזונה שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully