מאת צבי זרחיה
יו"ר ועדת הכספים ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) דחה אתמול את דרישתה של יו"ר רשות ניירות ערך, מירי כץ, כי יפעל "לתקן את המעוות" ויבהיר כי לא ביקשה להעלות את שכרה.
בדיון שקיימה הוועדה ביום א' בתקציב הרשות דרש ליצמן מכץ להפחית את עלות שכרה כפי שהופיעה בהצעת התקציב ל-2002, וכן להפחית את תקציב הוצאות השכר של העובדים.
בהצעת תקציב הרשות הוצע להעמיד את סעיף השכר של היו"ר על 680 אלף שקל לעומת 640 אלף ב-2001, ולקבוע את סעיף הוצאות השכר של העובדים על 31.5 מיליון שקל, לעומת 29.7 מיליון ב-2001.
שלשום שיגרה כץ מכתב אל ליצמן שבו ציינה כי "מדווחי העיתונות על תוכן הדיון בתקציב רשות ני"ע נדהמתי ללמוד שהוצג על ידך כאילו ביקשתי העלאה בשכרי. הדבר אינו נכון... אני מתקשה להאמין שהמסגרת שבה פועלים תאגידים ציבוריים אינה מוכרת לך, או שבחרת להציגם באור אחר מטעמים השמורים איתך... משנקבעו פרמטרים להעלאת שכר אפשרית בעתיד אנו מציינים את מלוא החשיפה האפשרית למקרה שאכן תהיה העלאת שכר זו. אין פירוש הדבר שאנו מבקשים העלאת שכר או אף מתכננים לבקש העלאה כלשהי".
ליצמן שיגר מכתב אל כץ שבו קבע: "אבהיר ואומר כי העובדות לא עולות בקנה אחד עם תוכן מכתבך, ומכיוון שכך אין לי במה לתקן את המעוות כלשון המכתב".
על פי פרוטוקול הישיבה שהופץ אתמול אמר ליצמן לכץ: "יש כאן גידול במשכורת, יש תוספת במשכורת של היו"ר. כולם מקצצים אבל אני רואה כאן תוספת".
כץ: "שום דבר לא יינתן, לא לי ולא לאף אחד אחר ברשות, בלא אישור הממונה על השכר".
ליצמן: "זה לא אומר כלום. אני הייתי מצפה שאתם תגידו לכל הח"כים שאתם מקצצים בשכר כל העובדים. אני מדבר על אלו שעובדים בשכר גבוה".
כץ: "אבל אצלנו זה גוף ציבורי. אנו לא קיבלנו תוספות כשהבנקים קיבלו".
ליצמן: "עם כל הכבוד גברתי, אני לא יכול לאשר תוספת שכר. אני לא אביא את התקציב לדיון ולהצבעה".
כץ: "יש הרבה דברים שבכלל לא תלויים בנו. השכר שלי, כמו של שכר הבכירים, הוא החלטה של ועדה לתאגידים ציבוריים".
ליצמן: "גם השכר של הח"כים הוא שכר שנקבע על ידי ועדה ציבורית, וקיצצנו".
כץ: "השכר של העובדים ברשות מוצמד לשכר אצל מבקר המדינה".
ליצמן: "השנה אנו נמצאים במצב רגיש".
מזכיר הרשות, מאיר בקליניק, העיר: "יש החלטה על הקפאת שכר הבכירים. מכיוון שיש להניח שההחלטה הזו תופעל עלינו גם אם נרצה וגם אם לא".
ליצמן: "למה שאתם לא תיזמו את זה"?
בקליניק: "אנו לא יוזמים את זה. אנו מקבלים הוראות מהממונה על השכר".
ח"כ אמנון כהן (ש"ס): "למה שלא תפנו לממונה על השכר בגלל המצב הרגיש. אם לא (תעשו כן) אנו נכפה".
בקליניק: "אני חוזר ואומר. אנו לא פונים ואנו לא מבקשים. יש ועדה שמטפלת בזה. הם מודיעים לנו מה לעשות. אנו אף פעם לא פנינו אליהם ולא ביקשנו מהם".
כץ: "לא לתוספות ולא להפחתות".
בקליניק: "אם מותר לי להציע הצעה. אני לא דיברתי עם כץ. אני יכול להציע שהשכר של כץ, שהוא בולט פה כי היא בכירה, יישאר באותה רמה של שנה שעברה, אם לא יחולו שינויים ולא יינתנו הוראות על שינוי כלפי מעלה..."לה..."
מירי כץ: לא דרשתי תוספת שכר; ליצמן: העובדות לא תואמות את תוכן מכתבך
הארץ
2.1.2002 / 10:12
