וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש חוטפת למליסרון את העסקה לרכישת מחצית קניון באר שבע; תשלם לאלי להב 155 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

31.1.2010 / 13:37

בריטיש תרכוש מחצית מן הזכויות בקרקע בשטח של 62 דונם שעליה יוקם הקניון הגדול בבאר שבע



חברת הנדל"ן בריטיש ישראל, שבשליטת ליאוי נואי ופויו זבלדוביץ' לא מבזבזת את הזמן ו- "חוטפת מתחת לאף" לחברת מליסרון שבשליטת משפחת יולי עופר, את עסקת קניון באר שבע. על פי העסקה, תרכוש בריטיש מחצית מן הזכויות בקרקע בשטח של 62 דונם שעליה יוקם הקניון הגדול בבאר שבע מידי אלי להב תמורת כ- 155 מיליון שקל וכן תמורת תשלום נוסף שמותנה הצלחה. כפי שפורסם בעבר מליסרון ניהלה מגעים עם להב לרכישת מחצית מן הזכויות בקניון תמורת 230-250 מיליון שקל.



בריטיש ישראל מציינת בדיווח לבורסה כי התשלומים בגין הזכויות בנכס צפויים להתפרס על פני כמה שנים. לפי ההערכות החברה תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים. השלמת העסקה מותנית בין היתר באישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובעמידה בהיקף שיווק מוסכם, וכן בהשלמת בדיקת נאותות על ידי בריטיש בתוך 45 יום.



קניון באר שבע צפוי להיבנות במערב העיר ואמור להשתרע על פני שטח של 50 אלף מ"ר, ולכלול כ- 40,000 מ"ר שטח מסחרי, וכן שטחים עבור בילוי ופנאי ושירותים עסקיים שונים וכן אמורים להיבנות בקניון כ- 1,800 מקומות חניה. להב, לשעבר הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, פעיל כיום בתחום הנדל"ן והקמעונאות והנו הבעלים של של מחסני אלי להב.



העיר באר שבע מצויה בשנים האחרונות בתנופה בכל הקשור להקמת הקניונים. נכון להיום פועלים כ- 6 קניונים ומרכזים מסחריים, ומלבד הקניון שבונה להב צפוי לקום גם קניון השדרה השביעית שנבנה על ידי שיכון ובינוי.



"מדובר בהודעה טובה לבריטיש, שכן אין לה חשיפה לבאר שבע שבה פעילים עזריאלי (קניון הנגב), פישמן (מרכז one) ביג, שיכון ובינוי ודמרי (פרויקטים בפיתוח)", ציין אתמול שי ליפמן, אנליסט נדל"ן של בית ההשקעות אי.בי.אי.



"אנחנו מאוד מאמינים בפרויקט ובשותפות עם אלי להב", ציין אתמול עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש.המקורבים לבריטיש ציינו כי הם להכנסות שנתיות מדמי השכירות בגין נכס זה בהיקף של לפחות 82 מיליון שקל (בדומה לגרנד קניון בחיפה שבבעלותה) וצופים תשואת ה- noi (הכנסות תפעוליות מדמי השכירות) דו- ספרית על עלות הרכישה.



בריטיש ישראל, המנוהלת על ידי עמיר בירם, מתמחה באחזקה, ניהול והשכרה של נכסים מניבים, בעיקר מרכזי מסחר ומשרדים. בבעלות החברה למעלה מ-20 נכסים, בשטח כולל של של למעלה מ- 400,000 מ"ר (חלק החברה), והממוקמים באזורי ביקוש ברחבי הארץ. הנכסים הבולטים שבבעלות החברה הם: גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות, קניון אבנת, פארק אזורים בפתח-תקוה, בילו סנטר, קניון השרון, קניון לב אשדוד ועוד.



בריטיש נסחרת לפי שווי שוק של כ- 1.7 מיליארד שקל . החברה גייסה בשבוע שעבר כ- 200 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח מסדרה ג' לגופים מוסדיים . האג"ח נושאות ריבית שנתית של כ-5.85%, שתשולם פעמיים בשנה, והן צמודות למדד המחירים לצרכן. הסדרה עומדת לפרעון בין השנים 2013-2023 והמח"מ (משך חיים ממוצע) שלה עומד כיום על כ-6.8 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully