וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות לש"ס: לא כל בלונדינית פרוצה ולא כל רוסי מאפיונר

עירית רוזנבלום

31.1.2010 / 14:11

ש"ס התנגדה - ההכרעה על ביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה נדחתה בשבוע



הממשלה דנה היום בישיבתה בביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה. ראש הממשלה דחה את ההכרעה בין שתי הצעות סותרות - הצעה שהובילו שרי החוץ והתיירות בדבר ביטול הוויזות לעומת הצעתו של שר הפנים להנהיג הקלות מדודות בלבד.



שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הציג בישיבה הממשלה את הצורך בביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה. הוא ציין כי משרד התיירות פועל מזה מספר שנים בשוק האוקראיני במטרה לקדם את התיירות לישראל, אך הצורך לקבל אשרת תייר מונע הגדלת מספר התיירות באופן משמעותי ומימוש הפוטנציאל התיירותי לישראל.



למרות פעולות השיווק של משרד התיירות, הדגיש השר, מספר התיירים האוקראינים שביקרו בישראל בשנת 2009 היה כ-73,500 בלבד. נתניהו הביע את תמיכתו בביטול חובת הוויזה וציין כי מדובר בנושא חשוב וכי על המשרדים הרלוונטיים לפעול לקידומו.



לאחר ביטול חובת הוויזה מרוסיה, באוקטובר 2008, ועוד טרם כניסתו בפועל, חל גידול משמעותי של מאות אחוזים בתיירות הנכנסת מרוסיה לישראל (מכ-193,500 ב-2007 לכ-402,000 ב-2009).



השר מיס'זניקוב הדגיש כי לגידול במספר התיירים משמעות רבה בתרומה הכלכלית למשק: "מכיוון שכל 100,000 תיירים נוספים מייצרים כ-4,000 משרות ותוספת הכנסה של 200 מיליון דולר למשק המדינה, הרי שהתיירות הרוסית לבדה, ייצרה אלפי משרות חדשות והכניסה למשק הישראלי מאות מיליוני דולרים".



עוד אמר השר כי גם לפני שנה וחצי, כשדובר על ביטול הוויזות מרוסיה, היו חששות מהגעתם של גורמים פליליים וחשדות אלו נגוזו. מאז, מספר התיירים מרוסיה עלה מ-100 ל-400 אלף בשנה, לצד שיפור תדמיתה של ישראל ויחסי הסחר בין המדינות. "התקופות האפלות של תחילת שנות ה-90, בהן כל בחורה בלונדינית נחשדה כעוסקת במקצוע העתיק בעולם וכל גבר שעלה ארצה ממדינות חבר העמים עם מעט רכוש, נחשד כשייך למשפחת פשע, חלפו מן העולם, ואני מקווה שלא ישובו", הוסיף מיסז'ניקוב.



אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, חיזק את ידי שר התיירות במאבקו למען ביטול האשרות. לפי נתוני המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות, לישראל יתרון יחסי על מדינות האזור לגבי התיירות ממדינות בריה"מ לשעבר בזכות השליטה של למעלה ממיליון ישראלים בשפה הרוסית, בתרבות ובהלכי הרוח של מדינות חבר העמים.



ב-2008 הגיעו 124,839 מבקרים מאוקראינה לישראל. ב-2009 חלה ירידה של 41% במספר המבקרים מאוקראינה והוא הגיע ל-73,489 מבקרים.



מנתוני ארגון התיירות העולמי עולה כי התיירות היוצאת מאוקראינה נעה בשנים טובות סביב 17מיליון איש, כך שמספר המבקרים בישראל משם, גם בשנה מוצלחת כמו 2008, הוא פחות מאחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully