וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2009 בפרסום החרדי: זינוק של 300% בפעילות עשרת המפרסמים הגדולים; המפרסמת המובילה: אלקטרה

נתי טוקר

31.1.2010 / 14:32

המחלקה המגזרית של מקאן אריקסון רשמה ירידה של 40% בפעילות



למרות המשבר הכלכלי, החברות הגדולות במשק הגדילו השנה באופן משמעותי את היקף הפרסום במגזר החרדי: השינוי המצטבר בהיקף הפרסום של עשרת המפרסמות הגדולות ב-2009 במגזר, לעומת היקף פעילותן ב-2008, מגיע ל-300%.



המפרסמת המובילה במגזר ב-2009 היא קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, בעיקר בשל פעילות נרחבת לרשת מחסני חשמל ולאלקטרה מזגנים. אלקטרה הגדילה את היקף הפעילות ב-11% ב-2009 ל-4.5 מיליון שקל. שטראוס מדורגת במקום השני ופירסמה במגזר בהיקף של 4.3 מיליון שקל - גידול של 8%. תנובה, שמדורגת במקום השלישי הגדילה השנה את תקציב הפרסום שלה למגזר ב-47% - בעיקר בשל "מלחמת הגבינות", שנערכה השנה במגזר.







ענף רשתות השיווק רשם ב-2009 את הזינוק הגדול ביותר בהיקפי הפרסום – 73%. הפעילות בענף הסתכמה במגזר ב-6.3 מיליון שקל. הזינוק אירע בעיקר בשל הגדלת נפח הפרסום של רשת יש של שופרסל (153%), החזרה לפרסום של רשת שפע שוק בחלק מעיתוני המגזר (49%) וגידול בפעילות של הרשת החרדית ברכת הארץ.



משרדי הפרסום החרדיים הגדולים המשרדים המובילים במגזר החרדי הם אלה שבעלות פרטית ואינם שייכים למשרדים הכלליים הגדולים. משרד בולטון פוטנציאל מגדיל את הפער ממתחריו ומתייצב במקום הראשון עם גידול של 18% בפעילות ל-22 מיליון שקל. המשרד מפרסם, בין השאר, את שופרסל, קבוצת שטראוס, סלקום ובנק מרכנתיל דיסקונט. במקום השני מדורג משרד אפיקים עם ירידה של כ-5% בפעילות, בעיקר בשל איבוד תקציב שפע שוק של ריבוע כחול וירידה בפעילות של בנק פאג"י מקבוצת הבינלאומי.



המחלקות המגזריות של משרדי הפרסום הגדולים לא הציגו השנה תוצאות טובות. טריו של אדלר חומסקי עומד במקום עם פעילות במגזר החרדי בהיקף של 8 מיליון שקל (מקום חמישי). המחלקה החרדית של מקאן אריקסון רשמה ירידה של כ-40% (מקום שמיני)- שהביאה להחלפת שדרת הניהול במשרד במהלך השנה ולניסיונות למיזוג.



במקום הראשון ברשימת הענפים מובילים הארגונים והעמותות – בעיקר קמפיינים הקוראים לחרדים לתרום כסף. במקום השני מדורג ענף הספרים. ענף הבנקים רשם ירידה של 9% בפעילות במגזר, ואילו ענף הסלולר כלל לא נכלל בעשירייה הפותחת, בעיקר בשל הגבלות הרבנים על שירותי תוכן בסלולר.







לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "המיתון כמעט שלא השפיע על מחירי המדיה במגזר הדתי. המגזר ממשיך להיות אוטונומי בדפוסי הפרסום שלו, ויש נקודות ממשק מעטות בינו לבין הפרסום במגזר הכללי. קטגוריות חזקות במגזר הכללי כמו סלולר, קוסמטיקה וביגוד כמעט שאינן מורגשות בפרסום במגזר, והפרסום באינטרנט החרדי ספג כרטיס אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully