וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר HSBC בדאבוס: "אנחנו זקוקים לרפורמה במגזר הפיננסי; מתנגד להגבלות של אובמה על הבנקים

CNN

31.1.2010 / 14:51

"חייבים להתאים את הבונוסים לביצועים"; כל מי שאני מכיר מבין שאנו זקוקים לרפורמה במגזר הבנקאי"



"אנחנו זקוקים לרפורמה במגזר הפיננסי, כולם יודעים זאת", כך אמר סטיבן גרין, יו"ר בנק hsbc, הבנק הגדול באירופה, בראיון לריצ'רד קווסט מ-cnn, במסגרת הפורום הכלכלי העולמי שנערך בדאבוס בשווייץ. עם זאת, גרין אמר כי הוא אינו תומך ברעיונותיו של אובמה להגבלת גודלם של הבנקים.



"כל מי שאני מכיר מבין שאנו זקוקים לרפורמה במגזר הבנקאי", אמר גרין. "ישנו צורך בלמידת הלקחים מהמשבר ובנחישות לפעול בהתאם להם. כולם, ואני מדגיש כולם, מבינים שזה חשוב לכולנו, לא רק לבנקים, לא רק לבכירים בממשלה, אך גם לכלכלה עצמה".







"ישנם הרבה דיונים בנוגע להמשך הדרך, וכמה עקרונות שהולכים ומתגבשים. ה-g20, למשל, הביע כמה מהעקרונות החשובים ביותר", אמר גרין. "אנחנו צריכים לתרגם את העקרונות האלה לחוקים מפורטים לגבי דרישות הלימות הון, מינוף, נזילות וכו'. וזוהי נקודת התורפה. עלינו ליישם את העקרונות האלה כראוי, במקום פשוט לעשות זאת מהר. יחד עם זאת, אין הכוונה שהתהליך ייקח 10 או חמש שנים או אפילו שלוש שנים. השנה הקרובה היא שנה חשובה מאוד", הוסיף גרין.



בנוגע לתוכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להגביל את גודלם של הבנקים הגדולים באמצעות פירוקם, אמר גרין, כי הוא אינו מסכים עם הרעיון. "מה שחשוב יותר, כדי לנוע קדימה, הוא להבטיח שבמגוון פעילויותיהם, הבנקים משרתים את הכלכלה עצמה, ולוודא שהם נשענים על הון מספק".



נושא אחר בו דן קווסט עם גרין היה סוגיית הבונוסים השנויה במחלוקת. "אנחנו חייבים לשלם, אך עלינו לשלם בהתאם לביצועים. חייבים להתחשב במה שקורה בשוק", אמר. "גם במקרה הזה, אני מאמין שהרשויות התוו קווים מנחים. ישנם, שוב, העקרונות של ה-g20, ישנם הקודים של רשות ני"ע בבריטניה, שמחייבים את הבנקים למבנה שכר מסוים, התואם את האינטרסים של בעלי המניות והציבור".



הכותב הוא פרשן כלכלי ב-cnn. תוכניתו "quest means business" משודרת מדי ערב בשעה 21:00 לפי שעון ישראל. הבלוג של ריצ'רד באתר cnn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully