וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית דוושות הגז של טויוטה: אין קשר בין המוצר לתאונות

סוכנויות הידיעות

31.1.2010 / 15:34

CTS דיווחה כי היא עובדת עם טויוטה מאז 2005 ואילו התלונות על האצת המכונית החלו כבר בשנת 99'



"החלטתה של יצרנית המכוניות טויוטה מוטור להאשים את החזרתם של מיליוני כלי רכב למוסכים בכשל בדוושת הגז ספגה ביקורות בסוף השבוע, לאחר שיצרנית הדוושות הכחישה כי המוצרים שלה בעלי כשל כלשהו.



בנוסף, חקירה של העיתון "לוס אנג'לס טיימס" העלתה כי מבין למעלה מ-2,000 תלונות של נהגים בנוגע להאצה פתאומית של המכונית, פחות מ-5% דיווחו על היתקעות של דוושת הגז. בנוסף, המנהל לבטיחות בדרכים בארה"ב ערך שמונה חקירות בנוגע לבעיות האצה פתאומית במכוניות טויוטה במשך שבע שנים, וקבע כי אף אחד מהחקירות לא הסיקה כי היתקעות של דוושת הגז היא הגורם להאצה, לפי העיתון.



האצה פתאומית שאירעה בכלי רכב מסויימים של טויוטה ולקסוס היא לפי ההאשמות הגורם למותם של לפחות 19 בני אדם ו-815 תאונות מאז שנת 1999.



בסתיו האחרון האשימה טויוטה את ההאצה הפתאומית בשטיח מתחת לרגליו של הנהג, אשר "כלא" את דוושת הגז מתחתיו - דבר אשר הוביל להחזרה מסיבית של מכוניות למוסכים. בשבוע שעבר הודיעה טויוטה כי הדוושה נתקעת לפעמים גם בדגמים מסוימים שאין בהם שטיח. ביום שלישי האחרון הפסיקה טויוטה את מכירתם של 8 דגמים עד אשר תיפתר הבעיה.



גופים עצמאיים לבטיחות הרכב הביעו ספקות בנוגע להסבריה של טויוטה, וטענו כי השטיח מתחת לרגליו של הנהג ודוושה שעלולה להיתקע אינם הסברים מספקים לכמות גדולה כל כך של תלונות בנוגע להאצה פתאומית של המכוניות שנרשמה בעשור האחרון.



יצרנית הדוושות, cts קורפ מאינדיאנה שבארה"ב, הודיעה שהחברה "מודאגת מאוד שישנו בלבול ומידע מוטעה המקשר בין המוצרים של החברה לבעיית ההאצה הפתאומית. הבעיה שבה המכוניות מאיצות באופן פתאומי קיימת מאז שנת 1999, ובאותה שנה החברה לא ייצרה את המוצר עבור אף לקוח", לפי החברה. טויוטה החלה להשתמש בדוושות של cts משנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully