וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי להצלת מוליתן: בית המשפט אישר מכירת המפעל לצבי מאיר תמורת 9 מיליון שקל

חיים ביאור

31.1.2010 / 17:12

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: עתה נוצר סיכוי ממשי להצלת המפעל, המעסיק 90 עובדים קשיי יום



סיכוי להצלת מפעל הטקסטיל מוליתן שבגליל המערבי, השרוי בקשיים: אחרי חודשיים של דיונים סבוכים, בית המשפט המחוזי בחיפה אישר אתמול את מכירת המפעל לאיש העסקים צבי מאיר, שישלם 9 מיליון שקלים תוך 90 ימים.



מדובר בתפנית לטובה לעומת השבוע שעבר, אז מאיר הודיע לבית המשפט כי לא יוכל לעמוד במחיר שקבע השופט (9 מיליון שקל) - מחיר פשרה בין מה שכונסי הנכסים ביקשו, 11 מיליון שקל, לבין מה שמאיר הציע לשלם - 7 מיליון שקל.







בדיון שהתקיים אתמול הודיע יו"ר ההסתדרות בגליל המערבי, אשר שמואלי, כי ההסתדרות תעמיד לצבי מאיר הלוואה בסך 2 מיליון שקל כדי שיוכל לרכוש את המפעל. המקור למימון יהיה קרן תנופה לצמיחה שהוקמה לפני כמה שנים במסגרת ההסתדרות ונועדה לסייע למפעלי תעשייה ולעסקים גדולים שנקלעו למצוקה פיננסית.



כונסי הנכסים עוד ניסו לשפר את ההצעה. אחד מהם, עו"ד גיא אטיאס, טען בבית המשפט כי ידוע לו על משקיע המוכן לרכוש את המפעל במחיר הגבוה ב-20% מהצעתו של צבי מאיר. ואולם השופט עדי זרנקיו אישר בסופו של הדיון של מכירת המפעל למאיר.



יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר כי עתה נוצר סיכוי ממשי להצלת המפעל, המעסיק 90 עובדים קשיי יום. הוא תקף את משרד האוצר ואמר כי "לא ניתן לסבול מצב שבו ההסתדרות מחליפה את המדינה שאמורה לסייע בעצמה למפעלי תעשייה מסוג זה. "הקרן למפעלים במצוקה, שהיתה אמורה לקום בכחלק מההבנות שהושגו בעסקת החבילה לפני 9 חודשים, בעקבות כספי דמי הבראה שהופחתו מעובדי המדינה, לא יצאה בינתיים לדרך, למרות שהדבר עוגן בחוק ההסדרים", אמר עיני. "לצערי, האוצר נוהג בסחבת ואינו מקים עדיין את הקרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully