וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר לשרים: "התנגדו לביטול עמלות העו"ש"

צבי זרחיה

31.1.2010 / 20:12

הצעת החוק לביטול עמלות העובר ושב זוכה להתנגדות מצד המערכת. הנגיד סטנלי פישר פנה לשרים וקרא להם להתנגד להצעת החוק. דנון: "פישר פועל כלוביסט"

נגיד בנק ישראל פנה היום (ראשון) אל שרים החברים בוועדת השרים לענייני חקיקה, במטרה לשכנעם להתנגד מחר להצעת החוק לביטול עמלות הבנקים בחשבונות העו"ש של לקוחות פרטיים אותה הגיש ח"כ דני דנון (ליכוד).

רוני חזקיהו המפקח על הבנקים בבנק ישראל, הביע התנגדות להצעת החוק בישיבתה לפני חודש של ועדת הכלכלה של הכנסת. חזקיהו אמר כי "אנו פועלים לשקיפות וליצירת תחרות במערכת הבנקאות. כל חקיקה שתכתיב לבנקים מה כן ומה לא (לגבות מהציבור) היא בעייתית. בכל העולם אין מהלך שבו מתערבים".

ח"כ דנון מסר כי מרגע שהוגשה הצעת החוק למזכירות הכנסת, פנו אליו הלוביסטים של הבנקים במטרה לשנות את הצעת החוק. לדבריו, הלוביסטים פעלו לגיבוש התנגדות בוועדת השרים לענייני חקיקה. "באופן מפתיע ובצעד חריג - פנה היום הנגיד פישר לשכנע שרים להתנגד להצעת החוק. תפקידו של פישר הוא להגן על קופת המדינה ועל קופות כל האזרחים. בהתערבותו היום נראה כי פישר פועל כאחד הלוביסיטים של הבנקים".

יצוין כי אגוד הבנקים המתנגד לחוק, הסתייע עד עתה בשירותיו של משרד הלובינג "פוליסי", שנציגיו מנסים לשכנע את המחוקקים להתנגד להצעה. גם יתר הבנקים מעסיקים לוביסטים מטעמם.

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי הבנק מתנגד להצעת החוק וכי המפקח על הבבנקים ואנשיו פנו לשרים כדי להסביר את עמדתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully