וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות: ביטול הוזלת תעריף החשמל - הטלת מס בניגוד לחוק

אבי בר-אלי

31.1.2010 / 20:55

מנכ"ל המועצה לצרכנות במכתב לרשות החשמל: קיזוז ההוזלה לא יעמוד בבג"צ



"הותרת מחיר החשמל הגבוה, בנסיבות הוזלת עלויות הייצור של חברת החשמל, ללא היתר בדין - לא תעמוד במבחן בג"צ" - כך מסרה המועצה הישראלית לצרכנות, בעקבות הוויכוח על אישור הוזלת התעריף בידי רשות החשמל. זאת, לקראת כינוסה מחר של מליאת רשות החשמל על מנת לאשר את הוזלת התעריפים, כתוצאה מירידת תשומות חברת החשמל עם הכנסת הגז הטבעי לשימוש המערכת.



במכתב שהפנה היום מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, ליו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, כתב פלג כי "ההחלטה להימנע מחישוב מחיר החשמל בהתאם לנוסחה הקבועה, והסטת רווחים למטרה שאינה מימון ייצור החשמל - משמעה למעשה הטלת מס על הציבור שלא כדין". זאת, משום שמדובר למעשה בתשלום שנקבע בידי הרשויות ללא קשר וזיקה לשירות הניתן - ולכן יידרש בחקיקה.



"מרגע שייגבו הכספים בידי חברת חשמל, ובהעדר הוראה חוקית לגבי ייעודם של כספים אלה, תהיה חברת החשמל הנהנית היחידה משמירת התעריף הגבוה", כתב פלג והוסיף: "מבלי להתייחס לחשיבות הרבה שיש לנקיטת אמצעים לשמירה על איכות הסביבה מחד והבטחת הספקת החשמל לכלל הצרכנים מאידך, ישנה חשיבות גם לדרך בה פועלות רשויות המדינה ושמירה על החוק ועל צביונו הדמוקרטי של השלטון. לא ניתן לעקוף את המנגנון ולקבוע הטלת מיסים והיטלים ללא הליך חקיקה שקוף, ודיון ציבורי המאפשר את בחינת ההחלטה, סבירותה ותוצאותיה הצפויות. כל התנהלות אחרת בנסיבות העניין עלולה להיחשב כניצול הזדמנות ללא ביסוס בדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully