וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה זיסאפל נגד שרגא ברוש: "שר האוצר עושה עבודה טובה, במיוחד בזמן הקצר שעמד לרשותו"

אורה קורן

31.1.2010 / 21:29

"אני חושב שההשתלחות נגד שטייניץ היתה מצד הרבה גורמים לא ברורה ונראית לי אינטרסנטית ולא עניינית"



על רקע ביקורת חריפה שמתח נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, על שר האוצר יובל שטייניץ לפני כשבועיים, החליט נשיא התאחדות תעשיות ההיי-טק והתוכנה יהודה זיסאפל, להשמיע גם את הקול האחר בתעשייה.



על פי זיסאפל, שטייניץ עושה עבודה טובה, במיוחד בזמן הקצר שעמד לרשותו מאז כניסתו לתפקיד. "תנאי הפתיחה של שר האוצר היו לא פשוטים. במאי 09' הוא קיבל את המשק אחרי פיטורים רחבים בהיי-טק וסגירת חברות. שער הדולר הגיע ל-3.2 שקלים וההיי-טק הישראלי נכנס למשבר העולמי במצב קשה לעומת שאר ההי-טק בעולם", אמר זיסאפל.



"שר האוצר כן הגיב. הוא המשיך לקבל החלטות לשחרור מצוקת האשראי, החליט על תוכניות ערבויות ומתן אשראי לחברות קטנות ובינוניות. בזה הוא הביא לשחרור כל המערכת הבנקאית. היום אין בעיה לחברה עם בסיס כלכלי לקבל אשראי מהבנקים או מהממשלה. בנוסף, משרד האוצר אישר באחרונה תוספת של 200 מיליון שקל למדען הראשי, לתקציב שעומד כבר על כ-1.5 מיליארד שקל".



זיסאפל הוסיף, כי משיחותיו עם שטייניץ התרשם ששר האוצר מבין את חשיבות ההיי-טק ליציאה מהמשבר ולצמיחת המשק. גם מינוי חיים שני שהוא איש היי-טק, נתפש כביטוי לחשיבות שהוא מייחס לתעשייה המתקדמת.



"שני מקדם היום מהלך, בדו שיח עם אנשי ההיי-טק, לגיבוש תוכנית רב שנתית לצמיחה, לצד תוכניות לבחינה מחדש של תמריצי חוק עידוד השקעות הון". עם זאת, זיסאפל דחה את ההשערה, כי המחמאות לשטייניץ נועדו לקדם רפורמה שאיגוד ההיי-טק מעוניים לקדם במהלך הכולל.



"אני סבור, שההשתלחות בשר האוצר לא היתה עניינית ונבעה מאינטרסים אחרים. אנחנו נמצאים היום במצב בו גורל המשק נמצא בידי הממשלה, ואני לא חושב שביקורת על שר האוצר מעודדת אותו לפעול. להערכתי, ב-2010 האבטלה לא תרד, ההיי-טק יצמח פחות מ-10%, והמשק לא יצמח ביותר מ-2% (לעומת תחזיות כפולה בממשלה ובבנק ישראל). הדולר יהיה ברמה של 3.6-3.7 שקלים.



"אסור להחמיץ את ההזדמנות ולהשאיר לכוחות השוק לשלוט בנו. הממשלה צריכה להשפיע במה שבידיה, על מנת לממש את מלוא פוטנציאל הצמיחה לטובת המשק", הוסיף. "אני חושב שההשתלחות נגדו היתה מצד הרבה גורמים לא ברורה ונראית לי אינטרסנטית ולא עניינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully