וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "תהליך השלום שווה 2% צמיחה בשנה"

נגיד בנק ישראל סנטלי פישר נאם בכנס הרצליה וקרא לממשלה לקדם את התהליך המדיני מול שכנותיה. "המשך תהליך השלום ייצור תחושת ביטחון שתקדם את ההשקעות והצמיחה בישראל"

בנאומו בכנס הרצליה אמר הערב (ראשון) נגיד בנק ישראל סטנלי פישר כי ישראל צריכה להתקדם בתהליך השלום עם שכנותיה. "המשך תהליך השלום ייצור תחושת ביטחון שתקדם את ההשקעות והצמיחה בישראל. תהליך השלום שווה 2% נוספים של צמיחה בשנה", אמר פישר. "במונחים כלכליים, השגת הסכם שלום יכולה להניב תשואה גבוהה, ולכן כדאי לנו להמשיך להתאמץ ולהשקיע בתחום זה. התשואה לא תבוא דווקא מתחום הסחר, אלא מתחושת הביטחון שירגישו המשקיעים בארץ בדגש דווקא על המשקיעים המקומיים, שהתמריץ שלהם לבצע השקעות במשק יגדל בתנאים אלו. המשק הישראלי איתן וגמיש, ויכול לעמוד מול משברים שמשקים אחרים היו מתמוטטים מהם. העובדה שצמחנו בשיעור גבוה יחסית בשנים האחרונות אומרת שבתנאי שלום נוכל לצמוח אפילו יותר מהר מ-5-6%".

לדברי פישר, ישראל יצאה מהמשבר הכלכלי העולמי במצב טוב אך אסור לה לנוח על זרי הדפנה. "צריך להסתכל קדימה ולשאול מה צריך לעשות כדי לחזור לרמת צמיחה של חמישה אחוזים שהיתה לנו בין השנים 2003 ו-2008", אמר פישר.

פישר אמר כי הוא מקווה שישראל תתקבל במהלך החודש לארגון המדינות המפותחות ה-OECD. "אין ספק שאנחנו אמורים להיות שייכים למוסד הזה", אמר פישר. "כבר ראינו לפני שבוע חלק מהיתרונות של ההצטרפות - כאשר מזכ"ל הארגון הציג בירושלים את הדו"ח על החינוך ומדיניות הרווחה בארץ – הדו"ח לא היה מחמיא. הפערים אצלנו מאוד גדולים ולראות אותם בעיניים חיצוניות צריך לגרום לנו לחשוב על איך לטפל בזה". לדבריו, הצטרפות לארגון תשפר את איכות ניהול המשק בארץ מכיוון ששרי הממשלה יהיו חשופים לדיונים של אישים ברמה גבוהה מ-30 המדינות החברות בארגון. פישר אמר גם כי יש קרנות רבות שייפתחו בפניהן אפיקי השקעה בישראל אם זו תצטרף לארגון.

בנוסף, קרא הנגיד להשקעה נרחבת בחינוך ובהשכלה הגבוהה בארץ. "ההון האנושי הוא יתרון שלנו וצריך להמשיך להיות כזה גם בעתיד", אמר. פישר התייחס גם לבעיית הבירוקרטיה בארץ ואמר כי הוא מקווה שהממשלה תצליח להתמודד עם בעיה זו ותשחרר חלק מהקרקעות המוחזקות בידיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully