וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולל בונה תקים את הגשר הגבוה בארץ בעלות 140 מיליון שקל

אבי בר-אלי

31.1.2010 / 21:49

החברה זכתה במכרז רכבת ישראל לאחר שדניה סיבוס, שפיר ומנרב נפסלו; גובה הגשר 80 מטר



סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי זכתה במכרז רכבת ישראל להקמת הגשר הגבוה בארץ (80 מטר) תמורת 137 מיליון שקל. המדובר ב"גשר 10" אשר יעבור מעל עמק הארזים בדרך לירושלים - באורך של כ-975 מטר - הנכלל בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים (a1).



במכרז השתתפו 6 חברות, כאשר ארבע מהן נפסלו במהלכו. שתיים מהן, חברות דניה סיבוס ושפיר הנדסה, נפסלו בשל אי עמידת המתכנן שצירפו בתנאי הסף של הוכחת ניסיון מוקדם. חברת מנרב הנדסה לעומתן, ניגשה למכרז יחדיו עם חברת התכנון pb, אשר שימשה עד לאחרונה חברת הבקרה של רכבת ישראל מטעם הממשלה, ואף אישרה בעצמה את מסמכי המכרז. אי לכך, נפסלה מועמדות חברות אלה מחשש לניגוד עניינים.



לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל: "לאחר שניתנו כל האישורים הממשלתיים להסדרת הקמת הקו המהיר לירושלים, פועלת רכבת ישראל במלוא הכוח על מנת לקדם את עבודות התשתית, בהקפדה על מכרזים תקינים, שקיפות והקפדה על נהלי עבודה מוסדרים וטוהר מידות".



הקמת קו הרכבת המהיר בין ת"א לירושלים העתיד לחבר את תל-אביב וירושלים בתשתית רכבת מהירה, הינו אחד הפרויקטים המורכבים המקודמים היום, בהשקעה כוללת של כ-7 מיליארד שקל. במסגרת הפרויקט מתוכננות מנהרות תת קרקעיות לאורך של 22 ק"מ והקמת גשרים באורך 3.5 ק"מ. במסגרת הפרויקט תכרה המנהרה הארוכה ביותר בארץ (11.6 ק"מ), וכבר הוקם הגשר הארוך ביותר בארץ (גשר 6 באורך 1.25 ק"מ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully