וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף התקציבים: יש אצלנו אנשי עסקים חזקים מידי; צריך לשנות את השיווי משקל הזה

מירב ארלוזורוב

31.1.2010 / 22:39

בראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד מצביע אודי ניסן על שוק הסלולר כביטוי לכשל שוק



"אני מניח שיש אצלנו אנשי עסקים חזקים מדי. הבעיה קיימת משום שאנו משק קטן. זה בלתי נמנע, אבל זה מחייב המשך טיפול כדי לנסות ולשנות את שיווי המשקל הזה" - כך אומר אודי ניסן, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר בראיון מיוחד ל-themarker.



הראיון המלא - מחר ב-themarker



בראיון הראשון מאז נכנס לתפקיד אומר ניסן: "שוק הסלולר הוא ביטוי לכשל שוק. זה נראה כמו שוק שאין בו מספיק תחרות, ושרמת הרווחיות בו גבוהה מאוד. בנוסף, יש כאן גם עומס כבד על הצרכן, לרבות הצרכנים בעשירונים התחתונים. ההוצאה של העשירונים הנמוכים על הסלולר זהה להוצאה שלהם על חשמל - הסלולר הוא כבר ממש לא מוצר מותרות. לכן יש חשיבות עצומה לפיקוח על הסלולר, בעיקר בעשירונים הנמוכים".



"העידן שאגף התקציבים היה בא ומנחית רפורמות נגמר", מפתיע ניסן בראיון. "רפורמות הבזק מיצו את עצמן. היום צריך לעודד עבודה מסודרת, תוך שיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה האחרים, עם הפקת לקחים, וגם עם ליווי ובקרה תוך כדי תהליך, כפי שעשו בפיילוט של תוכנית ויסקונסין".



"הצלחנו כבר להעביר החלטה שמעבירה תקציבים למועצות דתיות מרשויות חזקות לרשויות חלשות. אנחנו נעשה את זה גם ברווחה וגם בחינוך, נקטין תקציבים במרכז הארץ ונגדיל אותם בפריפריה".



בהתייחסו לסל התרופות, אומר ראש אגף התקציבים באוצר כי אין לו ספק "שניתן להפחית בתרופות הרגילות בסל ולהשקיע הרבה יותר בבריאות השן ובריאות הנפש. צריך להרחיב שם גם את הגילאים, וגם את היקף הטיפולים, על חשבון הסל הרגיל. הסל הרגיל שלנו הוא מספיק רחב גם כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully