וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים של זהב בשווייץ

1.2.2010 / 9:40

בסוף השבוע האחרון הגיעו לשיא האירועיים החברתיים בפסגה הכלכלית בדאבוס, וכך גם ארוחת השבת של הקהילה היהודית היתה גם היא גדולה יותר מבעבר. כולם הגיעו.

אף שהודעה רשמית על כך מעולם לא פורסמה, כל באי כנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ הסכימו: בכינוס הפעם היו יותר משתתפים מאי פעם, הצפיפות היתה רבה, קשה היה למצוא מקום ישיבה, והקלישאה הנפוצה ביותר היתה "אני יכול לעשות כסף מהשכרת הכיסא שלי".

בסוף השבוע הגיעו האירועים החברתיים לשיא. ארוחת השבת של הקהילה היהודית בקרב באי הכנס היתה גם היא גדולה יותר מבעבר. בין 200 האורחים ישבו בשולחנות הראשונים הנשיא שמעון פרס, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ואשתו רודה, המשקיע יוסי ורדי ואשתו תלמה, מייסד קרן ההשקעות קרלייל דיוויד רובינשטיין, הכלכלן נוריאל רוביני, יעקב פרנקל ואלי ויזל.

גם גליה ויהושע מאור ישבו בארוחה, אבל באחד השולחנות האחוריים. פישר עשוי להידרש להכריע בסוגיית הבעלות והשליטה בבנק לאומי, אף שבסביבת הבנק אומרים שאין לו, נכון לעכשיו, אמירה בנושא.

הארוחה עצמה התנהלה על פי התסריט הכמעט קבוע: ויזל פתח בשירה בציבור; פרנקל, אולי ותיק המשתתפים, שבא לדאבוס בפעם ה-25 ברציפות, קידש על היין; ובעת הארוחה פרס נאם. פרס אמר כי "יהודי הוא זה שאף פעם אינו שבע רצון" והוסיף בחיוך כי "משה רבנו ירד מהר סיני עם לוחות הברית, וגילה שאחיו אהרן בנה בורסה".

מסמר ארוחת השבת היתה רנדי צוקרברג, אחותו של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, אשר שרה לאורחים את "ירושלים של זהב" בעברית מפתיעה לטובה, כאשר היא קוראת את המלים מתוך מכשיר הבלאקברי שלה. צוקרברג כה התלהבה מהשירה עד שהמשיכה עם שיר עם אמריקאי ואמרה כי החוויה "טובה יותר מהחתונה שלי".

אורחים נוספים בכנס ובארוחת השבת היו יאיר גולדפינגר, שנבחר לאחד "המנהיגים הצעירים" של הארגון, זהר לבקוביץ מחברת אמובי שנבחר למעגל "חלוצי הטכנולוגיה" והרבה בפגישות עם בכירים, אבי שכטר מחברת פרינג והעיתונאית האמריקאית המשפיעה לאלי ווימות. גם מנכ"ל אמדוקס דב בהרב הגיע לכנס, ואף ישב כמה שעות עם מנהלי חברת אורקל, בדרך כלל מתחרה גדולה שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • דאבוס 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully