וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשו פרות מול בנק ישראל?

אלון

2.2.2010 / 13:27

המועצה לצרכנות ערכה אירוע מחאה מול הבנק, בעקבות דחיית הדיון על ביטול עמלות העו"ש. למפגינים שקראו "הבנקים חולבים אותנו", התלוו גם שתי פרות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר עריכה: גדי וינסטוק)

בעקבות התערבות בנק ישראל אתמול, שהובילה לביטול הדיון בוועדת השרים לחקיקה על החוק לביטול עמלות העו"ש בבנקים, ערכה היום (שלישי) המועצה לצרכנות, אירוע מחאה מול בנק ישראל בירושלים. למפגינים שקראו "הבנקים חולבים אותנו", התלוו גם שתי פרות.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות עו"ד אהוד פלג, אמר כי "הבנקים מרוויחים עלינו הרבה כסף כבר מעצם העובדה שיש לנו חשבון בנק אצלם. רווחים אלה לא מונעים מהבנקים להרוויח על חשבוננו גם פעם שנייה וזאת על ידי גבייה לא מוצדקת של עמלות בגין פעולות עו"ש. הצעת החוק קובעת את ביטול עמלות העו"ש בכל הבנקים אחת ולתמיד."

הצעת החוק לביטול עמלות הבנקים, קובעת כי לא תיגבה עמלה מלקוח עבור שירותים בסיסיים בחשבון עו"ש, לרבות עמלת מינימום בין אם הפעולה נעשית על ידי פקיד בנק, בין אם באמצעות מוקד טלפוני מאויש ובין אם בערוץ ישיר.

הצעת החוק ביוזמת המועצה לצרכנות הוגשה על ידי 13 חברי כנסת משלל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחד וחתומים עליהן חברי הכנסת דני דנון, פאינה קירשנבוים, כרמל שאמה, אורי אריאל, איתן כבל, אילן גילאון, נחמן שי, וקנין יצחק, דב חנין, אורי אורבך, מנחם אליעזר מוזס, חמד עמאר ויואל חסון.

חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) ביקש לדחות את הדיון בוועדה לאחר שנוכח שאין לו רוב להעבירה, וזאת לנוכח התנגדותו התקיפה של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully