וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת בלווטניק-אלוביץ' ב-yes נקלעה למבוי סתום

אמיתי זיו

3.2.2010 / 15:43

המשא ומתן של המיליארדר היהודי לן בלווטניק לרכישת 32% ממניות yes נתקל בקשיים מהותיים וצפוי לא להבשיל. במקביל, קרן מרקסטון נכנסה לתהליך והיא מנהלת מגעים לרכישת האחזקות.

עסקת בלווטניק-אלוביץ' הגיעה למבוי סתום בימים האחרונים. הערכה היא שהעסקה הגיעה למצב זה הן בגלל סיבות עסקיות והן בגלל סיבות רגולטוריות. התסבוכת הרגולטורית סביב העסקה היא שבלווטניק שותף (20%) עם אביב גלעדי ואודי רקאנטי בחברת rge שלה אחזקות ברשת וכן בנגה תקשורת, המפיקה ערוצים עבור Hot. ישנם כללים שונים של בעליות צולבות שצפויים להקשות על בלווטניק על השלמת העסקה. כך למשל נקבע כי לא יינתן רישיון לטלוויזיה רב ערוצית מי שהוא "בעל זיכיון לשידורי טלוויזיה לפי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

ל-themarker נודע כי אנשיו של בלווטניק התחילו לאחרונה כבר בבירור ראשוני עם משרד התקשורת לצורך בחינת סוגית הבעליות הצולבות, ומציאת פתרונות, אך טרם הגישו בקשה רשמית לבדיקה. בימים האחרונים הודיעו נציגי בלווטניק למשרד כי העסקה נתקלת בקשיים ואפשר לעכב את הבדיקה הרגולטרית.

המועמדת השנייה לרכישת מניות חברת הלווין היא קרן מרקסטון. הקרן הגיעה עד כה מול אלוביץ' לסיכומים דומים לאלה שבלווטניק הסכים אליהם - תשלום של 600 מיליון שקל עבור החלק ביחס. הערכה היא כי למרקסטון יהיו קשיים להשלים את העסקה, עקב פרשת השוחד שבה מעורב יו"ר הקרן אליוט ברוידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully