וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: אמפתיה מיועצים, טלפונים מלקוחות

מאת אתי אפללו ואסא ששון

4.2.2010 / 7:02



>> חקירת החשדות להרצת ניירות ערך בבית ההשקעות פסגות נמשכה אתמול במלוא המרץ במשרדי רשות ניירות ערך בתל אביב. בימים הקרובים, לאחר שתירגע הסערה התקשורתית בפרשה, תחזור הרשות לשגרת חקירות, שלפי ההערכות תימשך שבועות ארוכים.

ואולם כעת, כשהפרשה נמצאת בכותרות, בכירים בפסגות שעברו בסמוך למשרדי הרשות בדרכם למשרדי פסגות, בהם יו"ר פסגות אריק שטיינברג, זכו להתעניינות רבה מצד כלי התקשורת. אתמול אמנם המשיכו לדבר על החקירה במסדרונות שוק ההון, אך נראה כי העובדה שהפרשה מתייחסת לתיק ההשקעות העצמי של החברה ואינה כרוכה בכספי לקוחות, עוזרת לפסגות להימנע מגל של לקוחות מבוהלים.



כמה יועצי השקעות שעמם דיברנו גילו אמפתיה לחברה: "הפרשה נוגעת לכאורה לחשבון הנוסטרו, ומה שחשוב לנו זה ניהול ההשקעות. הלקוחות שלנו מחזיקים בקרנות של פסגות, והאג"ח שמחזיקות הקרנות לא נפגעו".



באחד הבנקים סיפרו אתמול כי לא נרשמה פעילות חריגה בפעילות קרנות הנאמנות של פסגות: "אין ספק שהתדמית הנקייה ללא רבב של פסגות נפגעה, אבל מה הנזק? עוד מוקדם לקבוע".



לקוחות הגמל שהתקשרו למוקד שירות הלקוחות נענו כי אכן מתנהלת חקירה של רשות ניירות ערך, אך מדובר בפרשה שלא נוגעת כלל לכספם, אלא לכספי בית ההשקעות עצמו. לפסגות הגיעו אתמול יותר מ-100 פניות מעמיתי הגמל.



הפרשה התפוצצה בתחילת השבוע כשחוקרי רשות ניירות ערך פשטה על משרדי פסגות ועצרה את דוד אדרי, סמנכ"ל הברוקראז' של בית ההשקעות, ואת שי בן דוד, מנהל חדר מסחר ברוקראז', שסיימו את עבודתם בחברה בסוף 2009. החשדות נגד השניים מתמקדים בהרצת ניירות ערך בחשבון ההשקעות העצמי של החברה. לפי החשד, ההרצה, בהיקף של מילארדי שקלים, בוצעה בעיקר באג"ח קונצרניות וממשלתיות ב-2007-2009.



ביום שני החליט שופט בית משפט השלום אילן דפדי לשלוח את השניים למעצר בית שמסתיים היום ב. על השניים הוטלו תנאים מגבילים, כשבתנאי השחרור של בן דוד נכללת ערבות צד ג', אותה הפקיד רונן בן משה.



לפי דו"ח רשם החברות, בן משה הוא שותף של מיכל בן דוד - אשתו של שי בן דוד - בחברת ההשקעות תמהיל, שמשרדיה ממוקמים ברחוב אחד העם בתל אביב. מאתר האינטרנט של תמהיל עולה כי החברה עוסקת בניהול תיקים ללקוחות שבתיק שלהם לפחות 500 אלף שקל ומשקיעה בעיקר באפיקים סולידיים, תוך דגש על ניהול דינמי של אג"ח קונצרניות בסחירות גבוהה. עוד מנהלת תמהיל כמה קרנות נאמנות. מיכל בן דוד לא מסרה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully