חברת החשבונאות הגדולה ארתור אנדרסן מעריכה ששוק ההנפקות הראשוניות של בורסת הונג קונג יגייס בשנה הבאה 12.8 מיליארד דולר, בסיוע חברות סיניות המבקשות להרחיב את פעילותן באמצעות גיוס הון.
סכום כזה יהווה עלייה חדה בהשוואה לביצועי שוק ההנפקות ההונג קונגי בשנת 2001, שבמהלכה גויסו 3.25 מיליארד דולר. ארתור אנדרסון חזתה שהשנה יגויסו בהונג קונג למעלה מ-25 מיליארד דולר. בשנת 2000 גויסו בבורסה 16.95 מיליארד דולר.
ארתור אנדרסון מעריכה ששוק ההנפקות עשוי להתאושש השנה בסיוע חברות סיניות, שפועלות בשוק הגדול בעל הצמיחה המהירה ביותר בעולם, שיבקשו להתרחב בעקבות כניסת ארצן לארגון הסחר העולמי.
למעלה משני שלישים מההון שגויס בהנפקות ראשוניות עבר לידי חברות סיניות, ביניהן CNOOC, חברת הנפט השלישית בגודלה בסין.
שוק ההנפקות הראשוניות בהונג קונג עשוי לגייס בשנה הבאה 12.8 מיליארד דולר
סוכנויות הידיעות
2.1.2002 / 22:04
