וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: קומברס צפויה לשנות את מבנה האחזקות שלה ולמכור חברות בנות

מאת ניר צליק

8.2.2010 / 7:03

ברקליס: אולטיקום נמצאת על המדף ו-ורינט עשויה אף היא לחפש אפשרויות אסטרטגיות



אחרי שקומברס סיפקה נתונים כספיים, בראשונה זה ארבע שנים, ביום חמישי האחרון, בבנק ההשקעות ברקליס מעריכים כי מבנה האחזקות של החברה צפוי להשתנות. האנליסטים אמיר רוזוודובסקי וג'ף קוואל כותבים כי ההנהלה מאמינה כי "מבנה האחזקות של החברה אינו ניתן לשמירה בטווח הארוך".



שני האנליסטים כותבים כי ההנהלה מנסה למכור את החברה הבת אולטיקום כהוכחה לדבריה. המשמעות היא כי ייתכן שהחברה תבקש למכור חלק מהחברות הבנות הנוספות, סטארהום וורינט.

לפיכך, כותבים בברקליס, הם מעריכים כי "ההנהלה עשויה לספק מידע בנוגע לאסטרטגיה לשינוי מבנה האחזקות של החברה באפריל". החברה הודיעה כי היא מתכננת להגיש באפריל לרשות ניירות ערך האמריקאית (sec) את הדיווחים הכספיים המלאים ל-2005-2008. את הדיווחים ל-2009 מתעתדת החברה להגיש עד סוף יוני.



"אנו מעריכים כי יכולת החברה למצוא חלופות אסטרטגיות השתפרה משמעותית בחודשיים האחרונים". בנוסף, כותבים בברקליס, כי העובדה שהחברה חשפה את מכירותיה מספקת שקיפות לשותפים פוטנציאליים בנוגע למצב העסקי של החברה, כשגם הסרת התביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה באחרונה, שבגינה תשלם קומברס פיצויים בסך 225 מיליון דולר (כש-60 מיליון דולר יבואו מכיסו של קובי אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל החברה שנמלט לנמיביה), מסייעת אף היא לחברה.



קומברס מורכבת משלוש חטיבות כיום - חטיבת הבילינג וניהול הלקוחות, חטיבת שירותי הערך המוסף וחטיבת תקשורת ה-ip כשבאחרונה נשמעות בשוק ההון ההערכות כי בכוונת החברה לפרק את המבנה הנוכחי שלה ולמכור חלק מחטיבות אלה.



עוד כותבים בברקליס כי הם מאמינים שתוצאות החברה מבחינת הכנסות הגיעו כבר לתחתית, כשההנהלה צופה שיפור במכירות ב-2010. ב-2009 ירדו מכירות החברה המשוערות ל-750-800 מיליון דולר, לעומת 960 מיליון דולר שנה קודם לכן. בנוגע לרמת המכירות עצמה, כותבים בבית ההשקעות, כי ורינט עקפה במקצת את הערכותיהם, כשקומברס החמיצה אותן במעט.



בין הדברים החיוביים הנוספים שמהם שואבים בברקליס עידוד נמצא צבר ההזמנות המשתפר של החברה, שמספק ראות טובה יותר לגבי ההכנסות העתידיות של קומברס, שנובע בחלקו מהשינוי בצורת ההכרה בהכנסות של החברה.



עוד שואבים עידוד בברקליס מכך שמנכ"ל החברה, אנדרי דהן, כתב לעובדיו כי רמת ההוצאות בקרב מפעילות התקשורת התייצבה, בניגוד להערות ההנהלה בספטמבר 2009, שלפיהן החברה עדיין לא ראתה התייצבות בתנאי השוק.



בברקליס גם מאוכזבים מכך שהחברה דחתה שוב את הגשת דו"חותיה הכספיים, אך מציינים כי העובדה שהחברה הצליחה לספק הכנסות וצבר הזמנות מוכיחים שהיא השיגה התקדמות משמעותית בנוגע לפתרון הבעיות החשבונאיות בחברה, וכי הם מעריכים שהרישום המחודש ברשימה הראשית בנאסד"ק למניותיה של קומברס יתבצע בסמוך להגשה המחודשת של דו"חות החברה. בברקליס הותירו את מחיר היעד למניית החברה על 11 דולר. מחיר המניה הנוכחי, 9.73 דולרים, משקף לחברה שווי של 2.05 מיליארד דולר והוא מרוחק ב-13.1% ממחיר היעד.



בנוגע לוורינט, החברה הבת המתחרה בנייס בעסקי ניתוח המידע העסקי, כותבים בברקליס כי אם היא תחפש חלופות אסטרטגיות בדומה לאולטיקום (מכירה), הדבר עשוי להשפיע משמעותית על מחיר מנייתה, ולפיכך על מחיר מניית קומברס - מאחר שהיא מחזיקה ב-57% ממניות ורינט.



בברקליס כותבים כי לפי המכפילים של המתחרה נייס, שנסחרת לפי מכפיל ev/ebitda של 9, אמור מחיר היעד של מניית ורינט להיות 27 דולר. מחירה בסוף השבוע האחרון היה 21.75 דולר, המשקף לוורינט שווי של 742 מיליון דולר - 24.1% פחות מההערכות בברקליס. מחיר היעד של ברקליס הוא 26 דולר למניה - דולר פחות מזה המחושב במכפיל המוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully