וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הקוגריות הן כאב ראש לקרנות הפנסיה?

8.2.2010 / 13:15

לתופעת הקוגריות, בה נשים בנות 40-50 מנהלות יחסים משותפים עם צעירים בני 20-30 השלכות חברתיות וכלכליות מרחיקות לכת - בהן, גם על החיסכון ארוך הטווח של אותן נשים

תופעת הקוגריות, שהחלה בקנדה ונפוצה בעיקר בארה"ב, תופסת תאוצה גם בישראל. לתופעה זו יש השפעות חברתיות וכלכליות מרחיקות לכת. אחת ההשפעות המעניינות היא החיסכון ארוך הטווח של נשים אלו.

הקוגריות הן נשים בנות 40-50, המנהלות אורח חיים משותף עם צעירים בני 20-30 ואף מתחתנות עמם. בסקר שנערך לפני מספר שנים על היקף התופעה בארה"ב נמצא, כי 30% מנשים בגילאי 40-60 יוצאות עם גברים צעירים מהן ואף מתחתנות איתם. בישראל התופעה אמנם בראשיתה, אך בדומה למגמות רבות שמתפתחות בארה"ב ומגיעות לארץ, יש להניח שגם תופעה זו תתגבר בעתיד בישראל.

"תופעת הקוגריות תשפיע בעיקר במישור הכלכלי כגון תשלומי ביטוח לאומי לאלמנים צעירים שנשותיהם המבוגרות הלכו לעולמן בשל מחלה או זקנה. יתירה מזו, ההשפעה של התופעה תהא גדולה ומשמעותית בעיקר על החישובים האריתמטיים בכל הקשור לפנסיה. קרנות הפנסיה יצטרכו להיערך לשינויים תקנוניים וחישובים פנסיונים על-מנת לא ליצור גירעונות בקרנות", אומר יועץ הפנסיה, ירון טבצ'ניק.

"אישה בת 40 ברמת שכר של 10,000 שקל בעלת הפרשות פנסיוניות מלאות, תחסוך מגיל זה ועד גיל 67 כ- 850 אלף שקל. הקצבה המשוערת עד לגיל 80 תהא כ-4,900 שקל. בן זוגה בן ה-20 יתחיל לקבל קצבת אלמן עקב מות בת-זוגתו (בגיל 80 לערך) בשיעור של כ-2,450 שקל כשיהיה בגיל 60 ועד גיל 77 בכפוף לתוחלת חיו", מדגים ירון טבצ'ניק.

"יוצא אפוא, כי קרן הפנסיה תימצא בגירעון אקטוארי של כ-414,200 שקל, בחישוב של כל זוג של מגזר זה. ככל שהתופעה תתעצם לא יהא מנוס משינויים בקרנות הפנסיה וייתכנו אף שינויים משפטיים בפרשנות מיהו בן זוג לצורך קבלת קצבה", מוסיף ירון טבצ'ניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully