וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בירידות שערים

ליאור זנו

8.2.2010 / 17:07

לאחר מסחר שהתנהל ביציבות עד לשעות הצהריים איבד מדד תל אביב 25 0.8% מכוחו ומדד תל אבי 100 איבד אחוז שלם. מחזורי המסחר הסתכמו ב1.8 מיליארד שקל

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים, לאחר שהתנהל ביציבות עד הצהריים. מדד תל אביב 25 איבד 0.8% ונחתם ברמה של 1181.6 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-1% ל-1053 נקודות. מדד הבנקים איבד 1.2% מערכו ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-1.4%. מחזורי המסחר הסתכמו ב1.8 מיליארד שקל.

סמוך לסגירת המסחר, הורו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט על פתיחה יציבה לשבוע, על רקע התפוגגות החששות בנוגע למצב כלכלת אירופה.

דניאל רפופורט, מנהל חדר המסחר באקסלנס אמר הבוקר כי "השוק הישראלי כרגע שקט, הוא מחפש כיוון ויפנה לאן שהשווקים בחו"ל יפנו. אנחנו ממשיכים לראות את מגזר הטלקום נותן ביצועים טובים יותר מחברות מקבילות במזרח, גם הבוקר. אתמול, סגרה מניית פרטנר (3.61% , 21.52) בעליות, והמשקיעים ממתינים בציפייה לדו"חותיה מחר".

"כיל (-1.27% , 4680.0) תמשיך לרכז גם היום עניין אחרי מסחר ער אתמול באופן יחסי, על רקע דו"ח משרד החקלאות האמריקאי שצפוי להתפרסם מחר על היצע התירס והסויה. בנוסף, ציבור המשקיעים ממתין בציפייה לתוצאות המירוץ לרכישת רציופארם הגרמנית, שטבע (-0.18% , 56.66) משתתפת בו. רוח גבית גם לבזן (2.96% , 204.9) עם קבלת המימון לפרוייקט הפצחן המימני", אמר רפופורט.

משרד האוצר מסר הבוקר כי הכנסות המדינה ממיסים ומאגרות הסתכמו בינואר 2010 בכ-17.2 מיליארד שקל. בשיעורי מס אחידים, גביית המסים בחודש ינואר 2010 עלתה בשיעור ריאלי של כ-10.3% לעומת חודש ינואר אשתקד. באוצר מעריכים כי נתוני הכנסות הרשות תואמים לאינדיקטורים על ההתפתחות הכלכלית במשק ברבעון האחרון של 2009, המצביעים על התאוששות בפעילות הכלכלית במשק ועל עלייה בכל האינדיקטורים המרכזיים במשק.

יתרות המט"ח של בנק ישראל שוב עלו לשיא והן מסתכמות נכון לתום ינואר 2010 ב-61.6 מיליארד דולר - עלייה של 986 מיליון דולר לעומת תום החודש הקודם. העלייה ביתרות מגיעה בראש ובראשונה מרכישות מט"ח שביצע הבנק בחודש האחרון בסכום מצטבר של 1.56 מיליארד דולר. הסקטור הפרטי הוסיף עוד 23 מיליון דולר. מצד שני, קטנו היתרות בשל שערוך יתרות מטבע חוץ שגרע כ- 476 מיליון דולר וכן העברות הממשלה לחו"ל בסך כ-125 מיליון דולר.

ארה"ב לא תחזור למיתון

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר אתמול כי הסבירות שארה"ב תיפול שוב למיתון נמוכה כעת מאשר בכל זמן נתון בשנה האחרונה, אולם ההתאוששות תהיה איטית ותנודתית. גייתנר אמר כי ארה"ב לעולם לא תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA), למרות הגירעונות הגדולים והחוב, אשר תקרתו הועלתה כבר ליותר מ-14 טריליון דולר. זאת לאחר שבשבוע שעבר הזהירה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, כי דירוג האשראי של ארה"ב עלול להיות בסכנה, בשל חובותיה. גייתנר הוסיף ואמר כי אין שום סימן לדעיכה של עניין המשקיעים באג"ח של ממשלת ארה"ב, וכי הוא מאמין ביכולתה של ארה"ב להחזיר את חובותיה.

לעומתו, יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, אמר שתהליך ההבראה של הכלכלה האמריקאית יהיה תהליך "איטי ומדשדש", וכי יהיה "מודאג מאוד" אם שוקי המניות ימשיכו ליפול. "הירידות בבורסות מהוות יותר מתמרור אזהרה", אמר גרינספאן אתמול והוסיף כי "חשוב לזכור שערכי מניות הם לא רק רווחים על הנייר. למעשה יש להם השפעה חשובה מאוד על הפעילות הכלכלית". לדבריו, הצמיחה שנרשמה ברבעון הרביעי של 2009 התבססה על בנייה מחדש של מלאי, ובכך כלכלת ארה"ב "ירתה את כל התחמושת שלה" בסוף 2009. לפיכך, "אין לצמיחה כעת מומנטום חזק כפי שצפיתי שיהיה לה", לדבריו.

מניית דור אלון (46.95% , 5740.0) זינקה בכ-50% במחזור מסחר השמיני בגודלו. הזינוק נבע מהדיבידנד בעין שחילקה החברה, כאשר הודיעה כי היא מפצלת את פעילותה ומנפיקה את אלון חיפושינ גז. גורמים בשוק ההון אמרו הבוקר כי העליות החדות נובעות מכך שמניית אלון חיפושי גז הונפקה במחיר גבוה מדי, וכך הפכה את מניית דור אלון לזולה מדי.

מניית ישראמקו (-1.58% , 56.1) רשמה עליות במשך רוב היום, אך נחתמה בירידות. זאת, עקב ציפיות המשקיעים כי תקבל בשנית את רישיון "מד אשדוד".

היום התכנסה מועצת הנפט כדי להכריע בשאלת קבלת רשיונות קידוח. מחר בבוקר היא צפויה לפרסם את החלטתה. אחד הקידוחים שמעורר תשומת לב רבה הוא הקידוח הימי "מד אשדוד" מול חופי פלמחים, עליו מתמודדות לפחות ארבע קבוצות: קבוצת רציו (0.81% , 12.4) שבבעלות משפחות רוטלוי ולנדאו; קבוצה משותפת ל מודיעין (-14.81% , 2.3) (45%), לפידות (-2.92% , 13.3) (30%) וטאו קפיטל הקנדית (25%); ישראמקו אשר ניגשה לבדה אך הכלילה אופציה להכנסת קבוצת דלק בשיעור של 25% ברישיון; וכן קבוצת ACC שבשליטת איש העסקים החרדי חיים ליבוביץ', יחד עם מנופים של ג'קי בן זקן. לא מן הנמנע כי בסופו של תהליך, תחליט המועצה על חלוקת שטח הרישיון בין המבקשות השונות.

אמפל (-2.27% , 1119.0) של יוסי מימן, המחזיקה ב-12.5% ממניות ספקית הגז המצרית EMG, הציגה הבוקר עליות נאות לאחר שדיווחה אתמול כי אושר סופית ייקור הסכם הגז הטבעי של ו- EMG, אך נחתמה בירידות, בהתאם למגמה ששררה בשוק. זאת, לאחר שחברת החשמל קיבלה את כל האישורים הנדרשים לשם הכנסתו לתוקף של הסכם הגז החדש שחתמה עם EMG ב-17 בספטמבר 2009.

יוצאת דופן מבין היורדות הייתה מניית בזן (2.96% , 204.9) שהמשיכה לנצל את המומנטום החיובי מאתמול, לאחר שהודיעה כי השלימה קבלת מימון של 900 מיליון דולר לפרוייקט הפצחן המימני שישפר את מרווחי הזיקוק שלה. לפי הערכות, עשוי הפרוייקט החדש להכפיל את שוויה של בתי זיקוק. הערך הנקי של ההשקעה בפרוייקט מוערך בכמיליארד דולר.

אפריקה (0.0% , 4410.0) הודיעה הבוקר כי דירקטוריון החברה אישר את הנוסח המפורט של תוכנית ההסדר המוצעת בין החברה, בעל השליטה בה ובעלי מניותיה לבין מחזיקי אגרות החוב של החברה. הסדר החוב באפריקה גובש במהלך השבועות האחרונים בין הנהלת החברה ויועציה לבין נציגויות מחזיקי איגרות החוב שלה, הנאמנים ויועציהם.


מניית פרטנר נסחרת ביציבות באחד ממחזורי המסחר הגבוהים לאחר שאתמול הודיעו נציגי מחזיקי האג"ח שהתנגדו לחלוקת הדיווידנד של החברה על הסרת התנגדותם. בכך הוסר המכשול שעמד בפני חלוקת דיווידנד הענק שפרטנר מתכננת בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל.

חברת הנדל"ן אאורה (1.08% , 308.0), שבשליטת בועז משעולי ויוסף צליח, דיווחה כי השלימה את שלב א' (120 יחידות דיור) של פרויקט HIGH של החברה ביהוד-מונוסון. הפרויקט כולל כ-240 דירות שייבנו בשני שלבים. ההכנסות של החברה בגין חלק א' של הפרויקט הסתכמו בכ-128.2 מיליון שקל. בניכוי העלויות, הרווח שתרשום אאורה ברבעון הראשון של 2010 צפוי לעמוד על 10 מיליון שקל.

קרן המנוף בראשית תעמיד לחברת הנדל"ן דוראה השקעות ופיתוח (0.94% , 587.8) הלוואה לתקופה של 6 שנים של 105 מיליון שקל. ההלוואה נושאת ריבית שנתית צמודה למדד בשיעור של 7.5%.

בית המשפט אישר אתמול את הסדר החוב של חברת הנדל"ן אינטרקולוני, לפיו יהפוך בעל השליטה בגילאון, ירון ייני, לבעל השליטה בחברה (30%). זאת במסגרת הסדר עם בעלי האג"ח של החברה מסדרות א' וב'. לפני כשלושה שבועות אישרה אסיפת בעלי האג"ח את ההסדר ברוב של יותר מ-95%, ואישור בית המשפט מהווה חותמת רשמית למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully