וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים דורשים ידיים עובדות זרות

עמירם כהן

8.2.2010 / 17:31

התאחדות חקלאי ישראל תעתור לבג"צ בתביעה להורות לשר הפנים לאשר כניסת 4,000 תאילנדים להשלמת מכסת העובדים שהוסכמה עם הממשלה

"החלטת שר הפנים, אלי ישי, להפסיק כניסת עובדים זרים לחקלאות בישראל היא הפרה בוטה של הסכם חתום בין הממשלה לחקלאים", אמר היום אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל. וילן ביקש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב מיידית במשבר החדש.

לדבריו, על פי ההסכם עם הממשלה היו צריכים להיות היום במשקים החקלאיים בישראל 26 אלף עובדים זרים, בעוד שבפועל נמצאים במשקים 22 אלף בלבד וכניסתם של עובדים נוספים הופסקה בהוראת אלי ישי, כפי שפורסם אתמול."אנו תובעים מראש הממשלה להתערב מיידית ולהורות לשר ישי ולמשרדי הממשלה האחרים העוסקים בנושא, למלא אחר ההסכם ככתבו וכלשונו", אמר וילן.

עוד אמר וילן כי החלטת השר ישי התקבלה בשל המחלוקת וחוסר הבהירות לגבי חברות כוח האדם שיעסקו בהבאת העובדים התאילנדים. ממשלת תאילנד אישרה את פעילותן של 18 חברות כוח אדם ישראליות - מתוך 42 חברות כוח האדם שקיבלו את אישורה של ממשלת ישראל להתקשר עם חברות כוח אדם תאילנדיות לגיוס עובדים לחקלאות.

"החלטת שר הפנים דומה לכך, ששר התחבורה יחליט לסגור את כל הכבישים במדינה בגלל תאונות הדרכים, ושר החינוך יסגור את בתי הספר בשל נגע האלימות", לדברי וילן.



דורשים פיצויים

התאחדות חקלאי ישראל שכרה היום את שרותיה של עו"ד דפנה הולץ לכנר, לצורך הגשת עתירה לבג"צ בתביעה להורות לממשלה לממש את ההסכם עם החקלאים. "אנו מעדיפים שראש הממשלה יתערב במשבר קודם לכן ולא יחכה שבג"צ יכפה עליו להתיר את כניסת העובדים", אמר וילן.

מרכז תחום עובדים זרים בהתאחדות חקלאי ישראל, חיים חדד, אמר כי בחודשים האחרונים השקיעו החקלאים עשרות מיליוני שקלים במשקיהם, בהסתמך על העובדים שהובטחו להם. "בכוונת ההתאחדות לתבוע מהממשלה פיצוי מלא על כל הנזקים שייגרמו לחקלאים בשל הצעדים החד צדדיים שנקט שר הפנים", הזהיר חדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully