וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקים על חשבוננו

9.2.2010 / 7:46

באחרונה החליט מנכ"ל הכנסת לאפשר לח"כים לטוס במחלקת עסקים, גם בטיסות קצרות. אז מי הם הח"כים המעופפים ביותר ומהם היעדים המועדפים

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הוא שיאן חברי הכנסת בהצטרפות למשלחות פרלמנטריות בחו"ל ב-2009. ב-10 חודשי כהונתו בכנסת (ממארס 2008 עד דצמבר 2009) השתתף פלסנר בחמש משלחות פרלמנטריות לחו"ל ושהה מחוץ לגבולות ישראל במשך 27 ימים.

במהלך 2009 יצאו לחו"ל 30 משלחות פרלמנטריות בהשתתפות חברי כנסת, כמה מהן על חשבון המארחים, כמו הפרלמנט הסיני או האיטלקי. תקציב המשלחות לחו"ל של הח"כים ותקציב אירוח משלחות מחו"ל ב-2009 - שבה נערכו הבחירות והכנסת היתה בפגרה עד סוף פברואר 2009 - היה 1.5 מיליון שקל. בשנה שעברה התארחו בכנסת 120 משלחות. ב-2008, שבה פעלה הכנסת במהלך כל השנה, הגיע התקציב ל-2.5 מיליון שקל. התקציב ל-2010 הוא 2.2 מיליון שקל.

באחרונה החליט מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, לאפשר לח"כים לטוס במחלקת עסקים לא רק בטיסות שנמשכות יותר מ-6 שעות, כפי שהיה עד כה, אלא גם בטיסות ליעדים קרובים יותר. עם זאת, במשך שנים שודרגו חלק מהח"כים גם בטיסות קצרות, הכל לפי החלטת יו"ר הכנסת.

הודפים הצעות אנטי-ישראליות

בנסיעותיהם לחו"ל פועלים הח"כים במרץ רב להדוף הצעות אנטי-ישראליות, ומצד שני מנסים להדק את הקשרים בין ישראל למדינות העולם. בכנסת אומרים שהח"כים הם "שגרירים" של ישראל, והביקורת על נסיעותיהם לחו"ל מוגזמת מכיוון שהם פועלים לייצג את המדינה. מדובר בנסיעות קצרות לאירופה, ועד שהח"כים מספיקים לפרוק את המזוודה הם צריכים לארוז מחדש, אומרים בכנסת.

מבין 81 הח"כים (שאינם מכהנים כשרים בממשלה או כסגני שרים) השתתפו במשלחות 36 חברי כנסת. במשלחות האלה לא השתתפו חברי כנסת מהסיעות הערביות ומסיעת יהדות התורה, ובכנסת אומרים כי הח"כים הערבים אינם חפצים לייצג את ישראל בעולם. בנסיעות, שמהוות צ'ופר מקיף עולם, טסים הח"כים במחלקת עסקים, לנים במלונות יוקרה, אוכלים אוכל משובח וכמובן נפגשים לפגישות עבודה מועילות.

ואולם כמה מהח"כים מתלוננים שהנסיעות קצרות, הטיסות מעייפות, לוח הזמנים צפוף מאוד ובקושי מצליחים לנוח. חלק מהם אף טוענים שלא הספיקו לעשות קניות או לבלות. לעומתם, כפי שפורסם בשבוע שעבר, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב הצליח בכמה מביקוריו לבלות ואף לצאת למסעדות ולפאבים.

תפקיד נחשק לדוברי אנגלית בלבד

פלסנר ממלא תפקיד נחשק של נציג הכנסת במועצת אירופה, ונדרש להשתתף מדי כמה חודשים בדיוני המועצה וועדותיה כדי להגן על מדינת ישראל. בארבע מנסיעותיו למועצת אירופה הגיע פלסנר לדיונים בפאריס ובשטרסבורג. נסיעתו החמישית, שנמשכה תשעה ימים, היתה לסין במסגרת סיור של ועדת חוץ וביטחון. בכנסת מציינים שפלסנר (38), יליד בריטניה, הוא דובר השפה האנגלית ועל כן בשפתו הרהוטה יכול לייצג היטב את ישראל.

במקום השני ברשימת שיאני הח"כים לחו"ל נמצא השר לשעבר ח"כ מאיר שטרית (קדימה), שיצא לארבע נסיעות רשמיות לחו"ל מטעם הכנסת. שטרית שהה בשנה שעברה בחו"ל במסגרת משלחות פרלמנטריות במשך 19 יום.

סגני יו"ר הכנסת, ח"כ כרמל שאמה ואלכס מילר (ישראל ביתנו), תפסו את המקום השלישי והרביעי. כל אחד מהם יצא בשנה שעברה לחו"ל מטעם הכנסת לארבע נסיעות. שאמה שהה בחו"ל במשלחות אלה במשך 15 יום ומילר 11 יום.

היעדים המועדפים על חברי הכנסת במשלחות הפרלמנטריות הם פאריס ושטרסבורג שבהן נערכות ישיבותיה של מועצת אירופה וישיבות של ארגון ה-OECD, ז'נווה שבה מתקיימות ישיבות ועידת הארגון הבין-פרלמנטרי וכן איטליה ומוסקווה.

כמה ח"כים זוכים לנסוע לחו"ל במימון פרלמנטרים זרים. במשלחת מטעם ועדת חוץ וביטחון, שהיתה אורחת הפרלמנט הסיני, השתתפו חמישה ח"כים: יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי (קדימה), רוני בר-און (קדימה), מירי רגב (ליכוד), איתן כבל (עבודה) ופלסנר. יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), היה אורח הפרלמנט האיטלקי. לנסיעה הזו הוזמנה גם הח"כ החדשה אורלי לוי (ישראל ביתנו).

הח"כים מוזמנים לדיונים של ארגוני מדינות. רחל אדטו (קדימה) ושלי יחימוביץ' (עבודה) השתתפו ביוני בסמינר של ארגון נאט"ו באיטליה. ח"כ רוני בר-און והח"כ לשעבר אופיר פינס (עבודה) הרחיקו במאי עד אוסלו לישיבה של מליאת הארגון ואילו ח"כ יולי תמיר (עבודה), החברה במועצת אירופה, הגיעה לוועדת החינוך של המועצה בקופנהאגן.

הח"כים שלנו מבוקשים בעולם

חברי הכנסת מהדקים את היחסים עם מדינות ואגודות ידידות ברחבי העולם. כך, הח"כ אלי אפללו (קדימה) הוא יו"ר אגודת הידידות עם וייטנאם, ועקב כך נסע בספטמבר 2009 לביקור בן תשעה ימים במדינה.

הח"כ החדשה ציפי חוטובלי (ליכוד) לא הסתפקה בישיבותיה של מועצת אירופה בפאריס שבהן השתתפה, ובנובמבר האחרון יצאה ללונדון למשלחת הידידות ישראל-בריטניה לחמישה ימים. במשלחת השתתפו גם הח"כים נחמן שי ומגלי והבה (קדימה), יצחק וקנין (ש"ס) ואנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו).

כמה ח"כים הצליחו לתפוס טרמפ בטיסות של השרים ברחבי העולם. כך שר החוץ, אביגדור ליברמן, צירף למשלחתו לדרום אמריקה את הח"כים רוחמה אברהם (קדימה) ודני דנון (ליכוד). במשך 10 ימים הם היו בברזיל, ארגנטינה, קולומביה ופרו. לעומתם, ליברמן לקח את ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) לסיור בקזחסטאן באוקטובר למשך יומיים בלבד.

במקביל למשלחות הח"כים לחו"ל במימון הכנסת או פרלמנטרים בעולם, נוהגים הח"כים לנסוע לחו"ל במימון גופים זרים. לצורך זה, עליהם לקבל את אישורה של ועדת האתיקה של הכנסת בראשותה של ח"כ שלי יחימוביץ'.

מאז כינון הכנסת ה-18 בשנה שעברה הגישו הח"כים לוועדת האתיקה 148 בקשות לנסיעות לחו"ל במימון גופים זרים. כך, ח"כ רוחמה אברהם ביקשה אישור לנסוע בימים אלה למקסיקו סיטי כאורחת של ג'ק אביטל ובמימון ארגון הקהילות היהודיות הספרדיות. ח"כ רחל אדטו חזרה אתמול מביקור בזק בארה"ב במימון ועדת הקונגרס האמריקאי לפגישה של "מועדון ארוחת הבוקר", שבו נפגשו חברי פרלמנט מהעולם עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. לישיבה הוזמנו גם אחמד טיבי (תע"ל), ניצן הורביץ (מרצ), אברהם מיכאלי (ש"ס) ואורי ואורבך (הבית היהודי".

הקונגרס העולמי של יהודים דוברי רוסית הזמין באחרונה את הח"כים זאב אלקין, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), אמנון כהן (ש"ס) ורוברט טיבייב (קדימה) לכינוס בברלין. ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) ביקש לנסוע לאיטליה לנציגות הפלסטינית הקבועה באיטליה. ברכה גם ביקש אישור לנסוע למרכז לדיאלוג הומניטרי בשווייץ.

הרפובליקה של דרום קוריאה הזמינה באוגוסט 11 ח"כים ישראלים - רוני בר-און, אורית זוארץ (קדימה), יואל חסון, צחי הנגבי, אריה ביבי, יעקב אדרי (קדימה), דניאל בן סימון, ליה שמטוב (ישראל ביתנו), ואלכס מילר (ישראל ביתנו), מירי רגב וכרמל שאמה (ליכוד) - שבין היתר קיימו משחק כדורגל עם חברי פרלמנט של המדינה המארחת. ח"כ דב חנין (חד"ש) הוזמן לאקדמיית הקיץ של השמאל בגרמניה. ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) הוזמן לקאריביים על ידי ארגון ידידי הקארביים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"העיסוק במשלחות צהוב ושטחי"

ח"כ פלסנר מסר בתגובה: "אני משמש ראש נציגות הכנסת במועצת אירופה שהיא גוף חשוב לכל הדעות. לכן גם נוכחותנו בה חשובה ולמיטב שיפוטי היא גם השפיעה ותרמה. קיימתי מלחמה קשה להשפיע על דו"ח מקיף שנכתב נגד ישראל בעקבות עופרת יצוקה. אני גאה מאוד בעבודה שלי במועצת אירופה, מייצג את הכנסת ואת ישראל וזה אחד מתחומי העשייה העיקריים שלי. לתפישתי אני תורם שם לא מעט. אני עומד בקשר עם מאות חברי פרלמנט מכל אירופה ורותם אותם למשימות נגד איראן וחמאס".

ח"כ שטרית מסר בתגובה: "לוח הזמנים עמוס מאוד מהבוקר עד הערב בלי השתתפות שלנו בקרן מחקר מדעי בליסבון שבה משתתפות כל מדינות אירופה. בכינוס השתתפו ראשי ועדות מכל אירופה שדנו במטרות הקרן ובפרויקטים שונים. הוחלט שהכנס של הקרן ב-2010 יהיה בכנסת ישראל. כמו כן, אני חבר בפורום הבין-פרלמנטרי העולמי. בכינוס יש דיונים שבהם ישראל במוקד מאחר שנציגים ערבים מנצלים כל פורום לפגוע בישראל. יש חשיבות רבה לנציגים ישראלים בכינוס כי בלעדינו היו תוקפים אותנו בחריפות. בכינוס האחרון הפלנו הצעה איראנית אנטי-ישראלית".

ח"כ שאמה מסר בתגובה: "העיסוק במשלחות הח"כים לחו"ל הוא צהוב, רכילותי ושטחי. חברי הפרלמנטים מכל העולם נוסעים, מייצגים ומקדמים אינטרסים של ארצם. כמי שאמור לנהל בוועדת הכלכלה את חקיקת 'חוק האריזות' הצטרפתי לביקור בשלוש מדינות באירופה בחמישה ימים. הביקור כלל סיור באתרי מחזור, מזבלות וחדרי הרצאות כדי להעביר את ישראל מנורמות של עולם שלישי לתקינה של עולם מתקדם".

ח"כ מילר מסר בתגובה: "ייצוגה של ישראל בחו"ל הוא חלק בלתי נפרד מתפקידו של הח"כ. בביקורי בכנס פאבס"ק ובמטה ה-OECD שאליו התבקשתי לצאת מתוקף היותי חבר ועדת הכספים הצגנו את יתרונותיה של ישראל בנושאים שונים, הצענו שיתופי פעולה ויצרנו קשרים שמסייעים לנו לקדם עניינים עד היום. אני גאה לייצג את ישראל ואמשיך לעשות כן ככל שאדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully