וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מחירי האג"חים בארה"ב מתחילים לרדת? זינוק בתשואה במכרז האג"ח ל-10 שנים שהתקיים היום

סוכנויות הידיעות

10.2.2010 / 21:55

התשואה מזנקת מעל ל-3.7%; מכרז שיא של 25 מיליארד דולר משך תשואה של 3.692% - מעל לתחזיות



ירידות חדות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לאחר שמשרד האוצר האמריקאי מכר אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בסכום שיא של 25 מיליארד דולר במסגרת המכרז השני מתוך שלושה של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות השבוע בסכום כולל של 81 מיליארד דולר. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים זינקה ב-0.06% לרמה של 3.69%, לאחר שמוקדם יותר במהלך המסחר כבר נסקה לרמה של 3.71%.



הנפקת האג"ח שביצע משרד האוצר של ארה"ב היום משכה תשואה של 3.692% - מעל לתחזיות לתשואה של 3.68%. היחס בין הביקוש להיצע במכרז היום היה 2.67 - פחות מיחס ממוצע של 2.76 בעשרה המכרזים האחרונים. בנקים מרכזיים זרים רכשו 33.2% מהאג"ח שהועמדו היום למכירה - פחות ממוצע של 39.3% בעשרה המכרזים האחרונים.

מוקדם יותר היום, החל יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, להציג את אסטרטגיית היציאה המתוכננת של הבנק המרכזי מהצעדים בהם נקט כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלה האמריקאית ומריבית השפל בארה"ב. הבנק הבנק מתכוון להתחיל "עד מהרה" להעלות את ריבית הדיסקאונט, שבה מלווה הבנק המרכזי כסף לבנקים מסחריים בקשיים, במסגרת חזרה לתנאים "נורמלים" יותר בתנאי האשראי, אמר ברננקי, אולם ציין כי דבריו אינם מבטאים שינוי בתחזית המדיניות המוניטרית של הבנק.



ברננקי, אשר החל בשבוע שעבר בכהונתו השנייה בתפקיד יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב, היה אמור לנאום היום בפני ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים האמריקאי בוושינגטון, אולם הדיון של הועדה נדחה עקב סופת השלגים המשתוללת באזור צפון מזרח ארה"ב. עם זאת, נוסח הנאום פורסם היום.



"עד מהרה, אנחנו צופים התרחבות מתונה של המרווח בין ריבית הדיסקאונט לבין הריבית על הלוואות קצרות מועד", אמר ברננקי, אשר הוכתר על ידי השבועון "טיים" בתור "איש השנה" של 2009. "קיימת אפשרות שהבנק הפדרלי ישתמש ברמת הריבית שהוא משלם לבנקים על הרזרבות, במשולב עם קביעת יעדים לגודל הרזרבות, כגורם שמוביל את עמדת המדיניות שלו", אמר ברננקי, אשר ציין כי טרם התקבלה החלטה בעניין. הבנק הפדרלי משלם כיום לבנקים בארה"ב ריבית של 0.25% על רזרבות בהיקף של יותר מ-1.1 טריליון דולר שהם מחזיקים בבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully