וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה לזוגות צעירים? אל תמרחו אותנו

גיא ליברמן

11.2.2010 / 7:08

בונים לגובה



>> הפנייה הזו היא לזוגות צעירים בלבד. מהי סביבת המגורים המועדפת עליכם? נדמה שיש חשיבות לשאלה זו, בעיקר מכיוון שבקרב מארגני קבוצות הרכישה יש מי שחושבים שהתשובה הקסומה "תל אביב" תעשה עבורם את העבודה.

קשה היה שלא לשים לב השבוע למכונת היחצ"נות המשומנת של ענבל אור (חברת אור סיטי) והאחים עו"ד יצחק ועידו חג'ג' שפעלה שעות נוספות כדי לחשוף אותנו למיזם החדש שלהם - קבוצת רכישה שאותה הם מייעדים אך רק לצעירים בדגש על זוגות צעירים עד גיל 35 בלבד. אתמול הגיע מסע יחסי הציבור לשיאו, כשאור והאחים חג'ג' הודיעו כי בתוך יום אחד נרשמו 3,000 איש לקבוצת הרכישה של מגדלי ארלוזורוב.



אין לנו שום כוונה לקלקל את המסיבה, אבל נראה שזוגות צעירים הם האוכלוסייה האחרונה שתבקש לגור בקרקע יקרת הערך שאותה רוצה הקבוצה לרכוש.



ראשית, מועד האכלוס המוקדם ביותר לפרויקט נקבע לעוד חמש שנים, בעוד שרוב הזוגות הצעירים שרוצים לגור בתל אביב צריכים את הדירה עכשיו. בנוסף, אותם זוגות צעירים אליהם פונים היזמים כבר לא יהיו כה צעירים בשלב האכלוס, וחשוב מכך - הצרכים שלהם ישתנו כאשר המשפחה תתרחב, ועל כן לא נראה שרכישת דירה של שניים או שלושה חדרים כיום תיחשב לצעד נבון בעוד חמש שנים.



שנית, מיקום הפרויקט רחוק מלהיות אידיאלי לזוגות צעירים שמגדלים ילדים קטנים. הסביבה הקרובה מרושתת בכבישים סואנים, ולמעשה לא מחוברת באופן טבעי לשום שכונה קיימת. גם בעתיד אמורים לקום באזור רק מגדלי משרדים. לאילו מוסדות חינוך יילכו הילדים? בשיחה עם נציגי עיריית תל אביב נראה כי גם להם אין פתרון לשאלה.



שלישית, ברמת המחירים של הפרויקט ניתן להשיג בשכונות שונות בתל אביב דירות זהות כבר כיום. אגב, על המחיר יש להוסיף עלויות מימון לחמש השנים הקרובות, שבהן ייאלצו הרוכשים להמשיך להתגורר במקום אחר.



ואם כבר כסף: על פי היזמים, הפרויקט עומד להיות יוקרתי ויכלול ספא ובריכה. תוסיפו לכך את העלויות הגבוהות של המערכות התומכות בצמד מגדלים כה גבוהים - כמו מעליות ומערכות אוורור - ותבינו כי תשלומי ועד הבית עומדים להיות גבוהים מהממוצע, שלא בהתאם לאמצעים של אוכלוסיית היעד.



בשורה תחתונה, היוזמה לבנות צמד מגדלים חדשים בפינה כה מוזנחת היא ברוכה - רק אל תמרחו אותנו בדאגה לזוגות צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully