וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הזמן אנשים נהרגים - ברוב המקרים לא בטויוטה"

מאת עדי דברת-מזריץ

11.2.2010 / 7:08

כתבת TheMarker יצאה בליווי מצלמה נסתרת לבדוק כיצד מגיבים למשבר בסוכנות הרכב של טויוטה ובסוכנויות הרכב המתחרות



>> בעקבות הכותרות הרבות שמילאו את העיתונים בימים האחרונים בנוגע לקריאות לתיקון גדלות והולכות של טויוטה, יצאנו בליווי מצלמה נסתרת לבדוק כיצד סוכנות הרכב טויוטה וסוכנויות המתחרות מגיבות למשבר.

בסוכנות טויוטה בתל אביב, שאליה הגענו במסווה של זוג נשוי המחפש לרכוש מכונית משפחתית, ניסו לשדר אווירה של עסקים כרגיל. "אין בעיות", אמרה נציגת המכירות כששאלנו אותה על התקלות. "מדובר בחששות שבודקים אותם ומסדרים אם צריך. המכוניות של טויוטה הכי אמינות בעולם".



"אבל היו מקרים של אנשים שנהרגו וקוראים עכשיו לתקן", הקשינו.



"יש כל הזמן מקרים של אנשים שנהרגים מכל החברות", השיבה הסוכנת. "זה לא תמיד תלוי באוטו. ברוב המקרים זה לא טויוטה".



למעשה, סוכנת המכירות ידעה בדיוק מי אשם במשבר של טויוטה - התקשורת. "העיתונות רושמת הרבה דברים", היא הסבירה לנו. "לכל אחד יש לו האינטרסים שלו. זה הכל סוג של עליהום תקשורתי. אתמול היה על הונדה, מחרתיים על פורד ובעוד יומיים על פולקסוואגן".



מכאן המשיכה הסוכנת לפרט את נקודות האור במשבר הנוכחי. "ריקול זה אומר שאתה בידיים טובות", היא אמרה. "זה אומר שהחברה חוששת שאולי שיש משהו שצריך לבדוק. יש מכוניות שכל יומיים במוסך בלי ריקול".



גם מבחינת מדיניות המחירים, טויוטה שמרה על חזות קשוחה ולא הסכימה לתת הנחות. "אין לנו מכוניות, הכול מכור עד מאי", טענה המוכרת. "אין ממש סיבה לעשות הנחה".



בחלק מסוכנויות הרכב המתחרות ניצלו המוכרים את הבעיה של טויוטה. הסוכנת של קיה, למשל, לה מסרנו כי בבעלותנו רכב של טויוטה ואנחנו מחפשים רכב אחר, מיהרה לשאול אם זה נובע מהפרסומים האחרונים. "זה מסקרן אותי", היא אמרה, והוסיפה כי מאז הפרסום על התקלות בטויוטה הגיעו לסוכנות לקוחות רבים.



"אצלנו עלו המכירות בלי קשר", אמרה הסוכנת. "אבל כיום נכנסים אלינו גם לקוחות של טויוטה". על החלטת טויוטה שלא לתת הנחות ללקוחות בעקבות הפרשה אמרה סוכנת המכירות של קיה כי מדובר בפסיכולוגיה שנועדה לשדר עסקים כרגיל.



בסוכנות הרכב של סובארו העדיפו שלא להתייחס לפרשת טויוטה והתמקדו ביתרונות של סובארו, כמו האורך של המכונית ופרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully