וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ופייסבוק במסלול התנגשות

מאת מיגל הלפט ובראד סטון

11.2.2010 / 7:08

גוגל באזז, הכלי החדש שיהפוך את ג'ימייל לרשת חברתית, הוא הניסיון הנועז ביותר של גוגל עד כה להתחרות בפייסבוק וטוויטר. השאלה היא אם הגולשים באמת צריכים עוד רשת חברתית



ניו יורק טיימס

>> גוגל ופייסבוק נמצאות במסלול התנגשות בשוק התחרותי ביותר של שירותי הרשתות החברתיות. ביום שלישי גוגל השיקה שירות חדש בשם "גוגל באזז", שמאפשר למשתמשי שירות הדואר האלקטרוני שלה, ג'ימייל, לחלוק עדכונים, תמונות וסרטי וידיאו. השירות יתחרה באתרים כמו פייסבוק וטוויטר, הנוגסים בנתח גדול יותר ויותר מהזמן שמבלים הגולשים ברשת.



הקישורים שחולקים ביניהם הגולשים באתרי הרשתות החברתיות גם מפנים יותר ויותר גולשים לאתרים ברחבי הרשת, מה שעשוי באופן פוטנציאלי להחליש את מעמדה של גוגל ככלי הניווט העיקרי באינטרנט.



בנפרד, פייסבוק הודיעה ביום רביעי כי היא משפרת את שירות הצ'ט באתרה באמצעות שילובו בשירותים אחרים כמו aim, תוכנת המסרים המיידיים של aol.



גוגל באזז הוא הניסיון הנועז ביותר של גוגל עד כה להקים רשת חברתית שתתחרה בפייסבוק וטוויטר. השירות נבנה אל תוך ג'ימייל, שכבר מחזיק ב-176 מיליון משתמשים, לפי נתוני קומסקור. גוגל באזז מגיע עם מעגל חברים מובנה, קבוצה שנבחרה באופן אוטומטי על ידי גוגל - על בסיס האנשים שעמם המשתמשים מתקשרים בתכיפות הרבה ביותר בג'ימייל ובשירות הצ'ט של גוגל.



כמו רשתות חברתיות אחרות, באזז מאפשר למשתמשים לפרסם עדכוני סטטוס שכוללים טקסט, תמונות - בין היתר משירותים כמו פיקאסה של גוגל ופליקר של יאהו - סרטי וידיאו מיוטיוב ועדכונים מטוויטר. אנליסטים טוענים כי רבים מהיישומים של גוגל באזז נועדו לחקות את אלה של פייסבוק. "מדובר בקריאת תיגר ישירה על פייסבוק", אמר ג'רמיה אוויאנג, אנליסט מדיה חברתית בחברת אלטימטר גרופ.



ועדיין, באזז צפוי להתקשות במאבק מול פייסבוק, שהכריזה באחרונה ביום הולדתה השישי כי יש לה 400 מיליון משתמשים. באזז גם עשוי להעמיס יותר מדי על אנשים שמתקשים גם כך להתמודד עם שירותים מקוונים, אשר מייצרים כמויות אדירות וגדלות של מידע.



ואולם, בכירי גוגל אמרו כי השירות החדש יעשה דווקא את ההיפך, ויסייע לפתור את בעיית עומס המידע, באותו אופן שבו גוגל השתמשה באלגוריתמים שלה כדי לסייע לגולשים למצוא את המידע הרלוונטי ביותר עבורם. "זרם המידע הפך למבול, ואנחנו חושבים שזה כבר הפך לבעיה בקנה מידה של גוגל", אמר בראדלי הורוביץ, סגן נשיא לענייני פיתוח מוצרים בגוגל.



סרגיי ברין, ממייסדי גוגל, אמר כי באזז יגשר על הפער בין העבודה לפנאי. "גישור בין שני העולמות האלה הוא דבר עוצמתי", אמר ברין במסיבת העיתונאים שבה חשפה החברה את השירות החדש.



גוגל גם שילבה את באזז בטלפונים סלולריים, באמצעות האתר הסלולרי ושירות המפות של החברה, כך שכעת הגולשים יוכלו לראות עדכונים שחבריהם מפרסמים והיכן פירסמו זאת. פייסבוק עצמה הגיבה בזהירות לשירות החדש של גוגל. "עדיין לא הספקנו להשתמש בגוגל באזז. באופן כללי, אנחנו תומכים בטכנולוגיות שעוזרות להפוך את הרשת לחברתית יותר ואת העולם לפתוח יותר, ומעוניינים לראות כיצד גוגל באזז יתפתח במשך הזמן", אמר לארי יו, דובר פייסבוק.



במקביל, פייסבוק עצמה נכנסת לתחום המסרים המיידיים, שבו גוגל מבוססת יותר. פייסבוק מתכננת להכריז כי אימצה את jabber, שירות המאפשר ליצרניות תוכנות מסרים מיידיים לשלב את שירות הצ'ט הפופולרי של פייסבוק בתוכנות שלהן. aol כבר הודיעה כי היא מתכננת לשלב באופן מיידי את הצ'ט של פייסבוק בשירות aim הפופולרי שלה, שבו משתמשים 17 מיליון בני אדם מדי חודש. משתמשי aim יוכלו להתחבר לפייסבוק דרך התוכנה ולראות אילו מחבריהם בפייסבוק מחוברים וזמינים לצ'ט.



"אנחנו לא רוצים להיות רק אתר שבו אנשים מתקשרים וחולקים מידע עם חבריהם", אומר איתן בירד, מנהל רשת המפתחים של פייסבוק ולשעבר בכיר בגוגל. "אנחנו רוצים להיות אלה שמספקים את הטכנולוגיה שבאמצעותה אנשים מתקשרים עם חבריהם בכל מקום ברשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully