וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לא חשבו על זה קודם?

יוני סער

11.2.2010 / 7:08

השיווק מחר



>> שיווק טוב הוא ניצול של הזדמנויות. שיווק רע לא עושה זאת, ושיווק חסר דמיון אפילו לא חושב שהיתה כאן הזדמנות. הזדמנות היא מפתח לפעולה שיווקית שמשאירה את המתחרים פעורי פה - וגם את הצרכנים.

הסיפור שלנו השבוע הוא על הפספוס הגדול ביותר בהיסטוריה השיווקית של השנים האחרונות, אבל לא רק עליו. הדיון רחב יותר, ועוסק בשאלות שעלינו לשאול את עצמנו כשאנו בוחנים רעיון תקשורתי בעידן החדש.



אוואטר הוא סרט מדהים. הטכנולוגיה, האנימציה והתסריט יוצרים אצל הצופה חיבור רגשי לכל מה שנמצא על המסך. בכלל, סרטי תלת-ממד גורמים לקהל לבלוע את כל מה שמוקרן ולשחרר קריאות התפעלות אחת לכמה שניות. תארו לעצמכם כי מפרסם חכם אחד היה חושב בזמן על הפוטנציאל, ומוציא לבתי הקולנוע פרסומת בתלת-ממד. לא צריך את הוליווד בשביל זה - במרכזי מבקרים בישראל כבר עשו סרטי תלת-ממד לפני שנים. תארו לעצמכם את התגובה לבקבוק המרחף באוויר ומוזג משקה לתוך כוס היישר מעל ראשי הצופים. הדבר ייצור תחושה של מותג גדול מהחיים.



הפספוס הזה גרם לי לחשוב על הפספוסים הרבים של המפרסמים, שמתעלמים מהזדמנויות הנוצרות בזכות טכנולוגיות או עיתוי - למשל חג כלשהו או חיבור למותג אחר או לפעילות כלשהי. כולנו, למשל, נהפכנו לעבדים של ה-gps. אז איך זה שאין פרסומות המופיעות בזמן הניווט? למשל, חנויות נוחות יכולות לשתול במכשירים פרסומות, שיצוצו כשעוברים ליד סניף שלהן ויציעו לעצור לקפה.



באחד הספרים שעוסקים בפרסום של העשור הבא מופיעים ארבעה כללים לעולם הפרסום החדש: proximity - להיות קרוב ואישי; exclusivity - להיות במקום שבו המתחרים אינם נמצאים; invisibility - להיות ברקע של המסר ולא המסר עצמו; ו-unpredictability - להיות בלתי צפויים.אולי הכללים האלה צריכים להיות הנוסחה החדשה לבדיקה של רעיון תקשורתי ודרך המימוש שלו.



-



יוני סער הוא הבעלים של קבוצת פרומרקט. הבלוג שלו ב-themarker cafe, ובו עוד מאמרים ועדכונים: yonisaar.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully