וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקוש לעובדים בענף המוליכים למחצה מתקשה להתאושש מהמשבר

מאת חיים ביאור

11.2.2010 / 7:08

לפי נתוני אטוסיה, חלה עלייה ממוצעת של יותר מ-50% בביקוש למהנדסי תוכנה, אנשי שיווק ואנשי מכירות בענף ההיי-טק מתחילת השנה; בסמיקונדקטור העלייה היתה מתונה יותר - 18%



>> ההתאוששות בביקוש לעובדים בענף הסמיקונדקטור מפגרת אחר ענפי הטכנולוגיה השונים. כך עולה מנתוני חברת אתוסיה, העוקבת אחר מגמות התעסוקה בענפי היי-טק, הביו-טק, הקלינטק ושוק ההון בישראל.

לפי הנתונים, חל שיפור משמעותי בפעילות של מרבית ענפי ההיי-טק, ומאז תחילת 2010 חל גידול ממוצע של יותר מ-50% בביקוש למהנדסי תוכנה, אנשי שיווק ואנשי מכירות במיי-טק.



לדברי מנכ"ל אתוסיה אייל סולומון, חריג בתחום זה הוא ענף המוליכים למחצה, שבו חל גידול צנוע בלבד בביקוש למהנדסים ולמנהלים מתחילת 2010, בשיעור של 18% בלבד. "בשיאו של המשבר הצטמצם מספר המשרות הפנויות (הממתינות לאיוש) בחברות הסמיקנדקטור עד מתחת ל-70 משרות. ברבעון האחרון של 2009 הורגשה התעוררות מסוימת בענף, ומספר המשרות הפנויות בו עלה ל-90", הוא אמר.



נתונים אלה נמוכים באופן משמעותי מהנתונים המקבילים בענפי היי-טק אחרים, כגון סקטור התוכנה, שהכפיל את עצמו בחודשיים וחצי האחרונים.



נתוני הביקוש לעובדים חדשים תואמים למדד נוסף: מגמה שלילית בשלושת הרבעונים האחרונים במספר חברות פיתוח השבבים (fabless) החדשות שהוקמו, המסתכם בחברות בודדות בלבד. בשנים קודמות היו חברות אלה מנועי הצמיחה העיקריים של ענף ההיי-טק.



לדברי סולומון, למרות הנתונים הבעייתים, אין ספק כי השוק צפוי להתאושש כבר בחודשים הבאים. "שוק הסמיקונדקטור אמנם לא הגיע עדיין לרמתו שבתחילת 2008, לפני פרוץ המשבר הכלכלי. המשקיעים נרתעים מלהזרים כספים לשוק, שבו העלויות וחסמי הכניסה הם גבוהים. ואולם כשמסתכלים על התוצאות העסקיות שמציגות החברות הגדולות, כמו אינטל, ברודקום ומרוול, אפשר להיות אופטימיים", אמר.



לדברי סולומון, "הסמיקונדקטור משנה את פניו בתקופה האחרונה - כשהביקושים לטפונים חכמים ומחשבים ניידים מבוססי מעבדים חזקים הולך וגדל. מגמה זו תגרור אחריה עלייה בביקוש למהנדסים ולמנהלים עם רקע בפיתוח מעבדים ורכיבי זיכרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully