וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהכלב של העובד מפחד מהרעמים

שירה להט

11.2.2010 / 7:08

דיני עבודה



>> באחרונה פנה אלי מנהל חברה גדולה וסיפר שאחד העובדים התקשר אליו ואמר שהכלב שלו מפחד מהברקים והרעמים שנשמעו ונראו באותו יום חורפי סוער. הוא הוסיף שמאחר שהסערה נמשכת, הוא אינו יכול להשאיר את כלבו לבדו בבית, ועל כן או שיגיע לעבודה יחד עם הכלב או שלא יוכל להגיע לעבודה.

במקרה אחר, התקשר עובד וסיפר שהדרך אל הגן של בנו מוצפת ועל כן לא ניתן להביא את הילד אל הגן. מאחר שאין לו סידור אחר לבנו הוא לא יכול להגיע לעבודה. עובד נוסף דווקא ניסה להגיע למקום העבודה באחד מימי הסערה הגדולים, אך הברד והקרח שנוצרו על הכביש לא איפשרו נסיעה למקום העבודה.



מה דינם של כל העובדים הללו? פגעי מזג האוויר (הישירים או העקיפים) אינם סיבה מוצדקת להיעדרות בתשלום מהעבודה. כל אחד מהעובדים הנ"ל שנעדר מעבודתו, לא יהיה זכאי לקבל תשלום על היעדרות זו. העובד יכול לבקש מהמעביד לראות בהיעדרות כחופשה בתשלום על חשבון מכסת החופשה הצבורה לעובד, אך המעביד אינו חייב להסכים לכך (שהרי חופשה צריכה להיות מתואמת מראש ומאושרת על ידי המעביד).



למרות זאת, כדאי לבדוק אם חל על מקום העבודה הסכם קיבוצי כלשהו, שמסדיר זכות לתשלום במקרים כאלה.



אבל אם העובד הגיע למקום העבודה, אך המעביד הוא שמנע ממנו לעבוד, למשל בשל הצפות או בשל הפסקת חשמל, זכאי העובד לקבל את שכרו הרגיל, שכן הוא היה נכון ומזומן לבצע את העבודה, אך המעביד הוא שמנע זאת ממנו. מובן, שהמעביד יכול להורות לעובד במקרה כזה לעבוד מהבית או ממקום חלופי אחר.



אז מה כדאי לעשות? כדאי להתאמץ ולהגיע לעבודה, למרות מזג האוויר, גם אם ההגעה מסורבלת יותר ובלבד שאינכם מסתכנים. כדאי לנסות ולשוחח עם המעביד מראש, אם ידוע כי צפוי מזג אוויר סוער ולבקש את הסכמתו להיעדרות. אם זה מעשי, אפשר לבקש לעבוד מהבית או ממקום חלופי אליו ניתן להגיע.



אם בכל זאת נעדרתם מהעבודה ויש לכם ימי מספיק חופשה שצבורתם, כדאי לבקש מהמעביד לזקוף זאת על חשבון ימי החופשה שלכם.



-



עו"ד שירה להט היא מומחית בדיני עבודה ממשרד יגאל ארנון ושות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully