וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי דק, הכי מתקדם - והכי יקר

מאת בר חיון

11.2.2010 / 7:08

מסכי LED חסכוניים בחשמל ומספקים תמונה איכותית יותר משאר מסכי ה-LCD, אך מחירם גבוה מאוד. אתר WiseBuy בדק ודירג את המסכים מחמש הסדרות שנמכרות בישראל



>> בחודשיים האחרונים כמעט שאי אפשר להתעלם מהפרסומים על פסגת הטכנולוגיה החדשה במסכי lcd דקים - המסכים המבוססים על נורות led.

השינוי העיקרי הוא בתאורה האחורית. בעוד שבמסכי lcd רגילים מורכבת תאורה פלורסנטית, הרי שכאן מדובר בנורות led שאינן רק חסכוניות בחשמל בעשרות מונים, אלא גם מאפשרות, בשל גודלן, בניית מסכים בעובי דקיק של שלושה ס"מ ופחות. מעבר לכך, לטכנולוגיית ה-led יש גם השלכות על איכות התמונה כמובן. בין השאר, רוב מסכי ה-led מציגים רמת שחור גבוהה בסצנות הכהות וחלקם מצטיינים אף ביחס למסכי פלזמה.



שלומי עמיצור, עורך אתר wisebuy.co.il, המסייע בקבלת החלטות קנייה באמצעות סקירות מוצרים, מדריכי קנייה והשוואת מחירים, מסביר כי השיטה הזולה יותר, המכונה led edge, מתבססת על נורות הנמצאות בצדי המסך, שהאור שלהן מתפזר באופן שווה על כל שטח המסך. בשיטה היקרה והאיכותית יותר, המכונה full led, הנורות מתפרסות על כל גב המסך, מה שמאפשר שליטה מדויקת ונקודתית ברמת התאורה באזורים שונים במסך בכל רגע נתון. ראוי לציין כי העובי הדק במיוחד אפשרי בשיטת ה-led edge.



בדומה לכל טכנולוגיה חדשה שיוצאת לאור, מחירי מסכי ה-led אינם זולים, בלשון המעטה. ואולם מחירם אינו נגזר רק מטכנולוגיית ה-led. ראשית, מדובר במסכים הנמכרים בגדלים של 40-55 אינץ'. בנוסף, הם בדרך כלל מצוידים גם בגאדג'טים שונים המאפיינים מסכים חדשים, בעיקר תכונות מזרימדיה שנועדו לנגן תכנים (תמונות, מוסיקה, סרטים) מדיסק-און-קי או מחיבור לרשת המחשבים הביתית.



בדקנו את המסכים מחמשת סדרות ה-led שהספיקו לנחות בישראל כדי לסייע לכם לבחון איזה מסך הכי מתאים עבורכם. כל המסכים נסקרו על ידי מומחי אתר wisebuy, והציון של כל אחד מהמסכים שוקלל מאיכות התמונה (65% מהציון), איכות השמע (20%) ועיצוב ונוחות שימוש (15%).



מצטיין באיכות תמונה וסאונד



טושיבה רגזה 46sv685



>> טושיבה הצטרפה באיחור מה לשוק ה-led, אך ציידה את המסך בתאורת led מלאה, ולא ב-led edge כמו ברוב המסכים בקטגוריה. התוצאה מרהיבה עם הצטיינות יתרה ברמת השחור: בזכות הניגודיות הגבוהה ובעזרת מנגנון השליטה העצמאי על אזורי ההארה בגב המסך, הוא מצליח לטפל מצוין בסצנות חשוכות.



זה אחד המאפיינים שגורמים לביצועיו להידמות לאלה של מסכי פלזמה. כמוהם, הוא לא מצטיין בתאורה סביבתית, אבל בחדר חשוך הוא מציג תמונה נהדרת. איכות התמונה בשידורי טלוויזיה רגילים היא טובה, עם מעט פגמי דחיסה יחסית. עם זאת, מנגנון החלקת התנועה מאכזב. העיצוב נאה, אם כי אינו דק כמו של רוב המתחרות.



יתרונות נוספים: שפע פרמטרים לכוונון תמונה, כניסות usb ו-sd להצגת מולטימדיה, מקלט dtt לקליטת שידורים דיגיטליים.



חסרונות נוספים: ציפוי מבריק שמחזיר השתקפויות.



שורה תחתונה: חוד החנית של טכנולוגיית ה-led אינו מאכזב בשידורי hd, אך לא מצטיין בשידורים רגילים.



ציון:



9.2



20,900



שקל



מכלול תכונות מנצח



פיליפס 46pfl9704



>> פיליפס מכנה את טכנולוגיית המסך שלה בשם led pro, בשל יותר מ-1,000 נורות led בגב המסך (full led). שני היתרונות הראשונים הקופצים לעין הם ציפוי זכוכית לא מבריק, מה שמבטל את תופעת ההשתקפויות ורמת השחור שהוא מציג, שהיא ללא ספק מהטובות ביותר הן במסכי led והן במסכי פלזמה.



מנגנון הניגודיות הדינמית מפקח על כך היטב ומעניק שחור אמיתי בכל מצב. החיסרון הוא שהאזורים הכהים נוטים לאבד פרטים עדינים ולהיאטם לגושים שחורים, ואולם הדבר יורגש בעיקר על ידי וידיאופילים. מכל שאר הבחינות, איכות הצפייה מעולה. מי שמתכוון לוותר על מערכת שמע ייעודית, ייהנה מסאונד מצוין יחסית למסכים דקים.



יתרונות נוספים: מקלט dtt לקליטת שידורים דיגיטליים.



חסרונות נוספים: איכות לא מלהיבה בשידורי sd והעובדה שאין תמיכה בכתוביות בנגן הסרטים.



שורה תחתונה: יש הכל - החל באיכות התמונה, דרך הסאונד ועד הגאדג'טים. חבל רק שהמחיר מאוד יקר.



ציון:



9



15,900



שקל



הכי מעוצב



סמסונג ua46b7000



>> הסנונית הראשונה של מסכי ה-led שהופיעה במחוזותינו קיימה את ההבטחה לחוויית צפייה יוצאת דופן מבין מסכי ה-lcd בכלל ומבין מסכי ה-led בפרט. לצד חדות נהדרת של המסך, הניגודיות הגבוהה ורמת הגוון השחור מביאים את התמונה לשיא.



ב-hd הטיפול בצבעים מעולה. על רמת החלקת התמונה ניתן לשלוט באופן ידני כדי ליצור איזון מותאם אישית בין החלקת התנועה לבי שמירה על המראה הריאליסטי. המסך מתפקד גם כנגן מדיה לא רע, עם אפשרות להצגת תמונות, מוסיקה וסרטים דרך החיבור הקווי לרשת או ה-usb. עובי המסך הוא דקיק במיוחד, אך בכל הקשור לאיכות הסאונד, זה בעוכריו. למרות שהוא כולל שלושה רמקולים, הם קטנים ולא איכותיים.



יתרונות נוספים: נגן מולטימדיה מנגן סרטי hd עם תמיכה ב-dnla וב-internet tv; תפריטים מהירים בעברית.



חסרונות נוספים: אין חיבור scart.



שורה תחתונה: תמורה טובה למחיר בכל מה שקשור לתמונה ולנגן המולטימדיה, אך כדאי להנמיך ציפיות באשר לסאונד.



ציון:



8.9



14,880



שקל



יכולות מולטימדיה טובות



47sl90qr lg



>> lg כינו את סדרת מסכי ה-led שלהם borderless, בשל העיצוב האלגנטי שבו המסך והמסגרת סביבו נתונים באותו מישור ומאחורי זכוכית אחידה. מעבר לסטייל, גם צפייה בשידורי hd נראית מצוין עם חדות גבוהה.



עם זאת, ראוי לציין כי אחת הציפיות הגדולות ממסכי led היא רמת שחור גבוהה, משימה שמסך זה מתקשה בה מעט. מנגנון החלקת התנועה מתפקד היטב בדרך כלל, אך מפעם לפעם הוא "משהק" ומרצד לרגע. המסך כולל כניסת דיסק-און-קי והצגת תמונות, מוסיקה וסרטים, ואפשר ליהנות גם מהתמיכה בהצגת כתוביות בעברית מקובץ srt נפרד. בקשר לסאונד, גם כאן בשל דקותו של המסך והרמקולים, כדאי להשתמש במערכת חיצונית.



יתרונות נוספים: bluetooth; תפריטים נוחים בעברית.



חסרונות נוספים: אין חיבור scart; ציפוי הזכוכית המבריק תורם לחדות ולצבעים אך מכניס את גורם ההשתקפויות.



שורה תחתונה: עיצוב אלגנטי, תפריטים בעברית ותמונה נהדרת, אך הווידיאופילים מביניכם שכבר קונים מסך led, יעדיפו כזה שעושה עבודה טובה יותר בעומק הגוונים השחורים.



ציון:



8.7



14,990



שקל



מתאים בעיקר לשידורי hd



שארפ lc52le700e



>> מי שישפוט מסך זה לפי הכיול בברירת המחדל שלו, אולי ימהר להחזיר את המוצר לחנות. ואולם לאחר כיול וכיבוי הניגודיות הדינמית, המסך יציג את התמונה במלוא תפארתה, עם חדות וצבעים נהדרים וצבע שחור אמין ומפורט (אם כי פחות עמוק, יחסית). גם בחדר מואר התוצאות טובות מאוד, ולמרות הפאנל המבריק - אין כמעט השתקפויות.



לעומת איכות התמונה הטובה בתכני hd, המסך לא עושה חסד עם שידורי טלוויזיה רגילים. בגלל המתיחה ל-52 אינץ' ובנוסף לאופי התמונה החד, פגמי השידור ניכרים ובחלק מהערוצים לא נעים לצפות. גם מנגנון החלקת התנועה לא מספק את הסחורה במקרה זה עדיף לכבותו. גם הסאונד הכללי של המסך אנמי למדי.



יתרונות נוספים: מקלט מובנה לשידורי טלוויזיה דיגיטליים.



חסרונות נוספים: חיבור ה-usb אמנם מאפשר הצגת תמונות ונגינת מוסיקה ישירות מהמסך, אך אין תמיכה בנגינת סרטים; זווית הצפייה צרה ומעמד המסך אינו מסתובב.



שורה תחתונה: שידורי hd נראים נהדר לאחר כיול, אך משידורי טלוויזיה רגילים כדאי להתרחק.



ציון:



7.7



17,900



שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully