וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקלה שנייה בתחנה של אורמת טכנולוגיות - ברקליס מוריד מחיר היעד

מאת יורם גביזון

11.2.2010 / 7:08

הפרויקט בקליפורניה הופעל באיחור של שנה וחצי ובשליש מהספקו המקורי. אורמת רכשה תמורת סכום מוערך של 12-13 מיליון דולר פרויקט גיאותרמי שייכנס להפעלה מסחרית ב-2012



>> אורמת טכנולוגיות החלה את 2010 ברגל שמאל - כך קובע האנליסט גרג אוניל מברקליס קפיטל. אוניל מוריד את מחיר היעד למניית החברה מ-38 ל-36 דולר, כלומר ב-5% מעל מחיר השוק של המניה, בעקבות הבעיות התפעוליות שאינן מרפות מהחברה ועלולות להביא להרעה בתוצאותיה הכספיות ברבעונים הקרובים.



אורמת טכנולוגיות החלה בהפעלה מסחרית של הפרויקט הגיאותרמי north brawley בקליפורניה, לאחר עיכוב של שנה וחצי. החברה תפעיל את תחנת הכוח בהספק חלקי של 17 מגה-וואט, בעוד שהספקו המתוכנן של הפרויקט הוא 50 מגה-וואט. ההפעלה החלקית נובעת מכך שאורמת טכנולוגיות עדיין לא פתרה באופן מלא את בעיית סילוק כמויות החול הגדולות שסותמות את הבארות שבאמצעותן החברה מזריקה בחזרה מים למאגר הגיאותרמי.

אורמת טכנולוגיות ציינה כי היא ממתינה לקבלת ציוד שיאפשר לפתור את הבעיה, ואולם גם בהנחה שתתגבר על כך מתברר שקיבולת ההזרקה של חלק מהבארות מאכזבת, והחברה בוחנת דרכים להגדיל אותה. בשל העיכוב בפתרון הבעיה וההערכה שיהיה צורך בהשקעות נוספות, אורמת טכנולוגיות מצפה שהבקשה לקבלת מענק מהממשל האמריקאי בהיקף של 100 מיליון דולר תידחה לסוף השנה.



יובל בן זאב, ראש מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', מציין שמדובר בהפעלה מסחרית מאכזבת. בן זאב מזכיר כי השדה הגיאותרמי בברולי הוגדר כבעל פוטנציאל רב עבור אורמת, שהעריכה כי לאחר שתפתח את השדה בברולי ותקים תחנה של 50 מגה-וואט עד סוף 2008 תוקם תחנת כוח במזרח ברולי בהספק של 50 מגה-וואט ב-2010.



בן זאב מביע ספק בנוגע להשלמת התחנה במזרח ברולי ב-2010, ומציין שהחברה לא דיווחה מה החריגה בתקציב ההשקעה של הפרויקט. להערכתו, מדובר בחריגה של 100 מיליון דולר לפחות, שתפגע משמעותית בשיעור התשואה הפנימית (irr) של הפרויקט גם בהתחשב במענקי ההשקעה שהחברה מצפה לקבל.



בן זאב מזכיר שהחברה דיווחה בסוף השבוע שעבר על תקלות בפרויקט בפונה הוואי, שהוא הפרויקט השלישי בגודלו של החברה והרווחי שבהם, בהתחשב במחירי הנפט הנוכחיים. אורמת טכנולוגיות דיווחה בסוף השבוע שעבר כי תפוקת התחנה ירדה מ-30 ל-17 מגה-וואט וגורמת לירידה של מיליון דולר בחודש בהכנסותיה, כשבנוסף החברה תידרש להשקעה נוספת של 11 מיליון דולר.



לדברי בן זאב, אתגרי הטווח הקצר מעיבים על אורמת ועלולים לפגוע בתוצאותיה הכספיות ברבעונים הקרובים. הוא מותיר המלצת "תשואת שוק" למניית אורמת תעשיות ומחיר יעד של 10 דולר - גבוה ב-19% ממחיר השוק של המניה.



אורמת טכנולוגיות, שבשליטת משפחת ברוניצקי, חתמה על הסכם לרכוש את השותפות 2 hss שמחזיקה בשדה גיאותרמי ב-independence valley בנוואדה. גורמים בשוק ההון העריכו את היקף הרכישה ב-12-13 מיליון דולר.



הפרויקט נמצא בשלב מתקדם של פיתוח וצפוי להיכנס לפעילות מסחרית ב-2012. שותפות 2 hss חתמה על הסכם ל-20 שנה למכירת החשמל לחברת החשמל nv energy מנוואדה. חברת החשמל הסכימה לרכוש עד 40 מגה-וואט, ואולם בשלב הראשון תרכוש 16 מגה-וואט. ההסכם עדיין כפוף לאישור רשות החשמל בנוואדה.



דיתה ברוניצקי, מנכ"ל אורמת תעשיות, שהיא בעלת השליטה באורמת טכנולוגיות, אמרה שהקמת תחנת הכוח הגיאותרמית באתר תחל ב-2010, ועל כן תזכה את אורמת טכנולוגיות במענק על פי תוכנית התמריצים של ממשל אובמה (american recovery & reinvestment act).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully