וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אינני שולל העלאת מסים למשקי הבית כדי להקטין את הגירעון התקציבי

סוכנויות הידיעות

11.2.2010 / 9:04

בראיון ל"ביזנס וויק" אמר אובמה: "אי אפשר להחליט מראש שרעיונות מסויימים לא באים בחשבון"



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי אינו שולל העלאת את המסים למשקי בית המרוויחים פחות מ-250 אלף דולר בשנה כחלק ממאמציו להתמודד עם הגירעון התקציבי, כך דיווחה בלומברג.



אובמה העניק שלשום ראיון בחדר הסגלגל לעיתון "ביזנס וויק", אשר יפורסם מחר. בראיון אמר אובמה כי ועדה נשיאותית בנושא התקציב צריכה לשקול את כל האפשרויות להקטין את הגירעון בתקציב, ביניהן גם העלאת מסים וקיצוצים בתוכניות ממשלתיות כמו הביטוח הלאומי ומדיקר.



"המטרה המרכזית של הוועדה הוא שכל הרעיונות יועלו על השולחן", אמר אובמה, והוסיף: "אז מה שאני מתכנן זה להיות פתוח לכל רעיון לפיתרון".



אובמה התחייב במהלך מסע הבחירות שלו בשנת 2008 שלא יעלה את המסים ליחידים המרוויחים פחות מ-200 אלף דולר לשנה ולמשקי בית המרוויחים פחות מ-250 אלף דולר בשנה. כאשר יועץ כלכלי בכיר לבית הלבן הציע בחודש אוגוסט שהממשל ישקול לחזור בו מההתחייבות, חזרו נציגים מהממשל על הבטחתו של הנשיא שלא להעלות מסים.



בראיון אמר אובמה כי להניח תנאים מקדימים לוועדה, שתהיה מורכבת מנציגים משתי המפלגות, רק יפגעו בהשגת המטרה. "מה שאני לא יכול לעשות הוא להחליט מראש שרעיונות מסויימים לא באים בחשבון", אמר אובמה, והוסיף: "יהיו כאלה שיאמרו שאסור לגעת במסים וכאלה שיאמרו שאסור לגעת בתוכניות הממשלתיות. אי אפשר להגיע ככה לפתרונות".



נסיגה של אובמה מהתחייבותו שלא להעלות מסים עלולה להיות מסוכנת מבחינה פוליטית עבורו. רק 26% מהנשאלים בסקר של בלומברג שנערך בדצמבר אמרו כי העלאת מסים עשויה להיות פתרון טוב להקטנת התקציב.



"הבעיה העיקרית שלנו היא שיש חוסר איזון בין כמות הכסף שנכנסת לכלכלה האמריקאית וכמות הכסף שיוצאת ממנו, וזוהי בעיה שתדרוש מאיתנו לקבל כמה החלטות קשות, שעד כה המערכת הפוליטית לא הצליחה להתמודד איתן", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully