וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בשוק הכסף: מימושים באפיק אג"ח ממשלתי עד 0.5%, יציבות באגרות הקונצרניות

ואדים סבידרסקי

11.2.2010 / 16:14

גיל נויברגר: אפיק אג"ח ממשלתי לא יעלה הרבה עקב העלאות הריבית הצפויות במשק



בשוק הסולידי של אגרות החוב נרשמו השבוע מימושים באפיק ממשלתי שקלי וממשלתי צמוד לצד ירידה מתונה באפיק הקונצרני. תשואות אגרות מדינה שקליות מסוג שחר עלו כנגד ירידת מחירם עד 0.5%, בדומה לירידה של עד 0.6% במחירי גלילים צמודים, בסיכום השבועי. אג"ח ארוך מסדרה 120 לעשר שנים איבד 0.4% מערכו השבוע. מדדי תל בונד המורכבים מאגרות חוב של חברות הקטינו את ערכם ב-0.1%.



היום, אג"ח ממשלתיים צמודי מדד נסחרים בירידת של עד 0.2% ושקליים ממשלתיים רושמים ירידה של עד 0.4%. מדדי תל בונד יורדים עד 0.1%, בצורה האופיינית לשבוע החולף. תשואת האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב, המהווה מדד ייחוס לאפיק השקלי גם בארץ, ירדה השבוע ב-0.14% ומסבירה חלקית את הירידה השבועית בשוק הסולידי המקומי.



סמי בבקוב, מנכ"ל הראל פיא, מציין כי זהו השבוע הראשון מתחילת השנה בו נרשמו ירידות שערים באפיק ממשלתי שקלי וצמוד. הסיבה העיקרית לכך, לדעתו של בבקוב, טמונה במימוש רווחים לאחר מהלך חיובי מאוד חזק באפיק מתחילת השנה. כך לדוגמה, שחר ל-10 שנים הוסיף 2.2% לערכו מתחילת השנה ועמיתו הצמוד, גליל 5903, הוסיף 1% באותה התקופה. אותו המהלך, אחראי גם לירידת קצב העלייה השבוע במדדי תל בונד.



הסיבה השנייה אותה מציין בבקוב היא מתאם שלילי בין האפיק הסולידי למנייתי הבולט במיוחד בתקופה האחרונה. כלומר, משקיעים נוטעים להסיט את כספם בין האפיקים כמוצרי השקעה תחליפיים ומוכרים אג"חים לטובת קניית מניות ברגע שמזהים הזדמנות לרווח עודף.



גיל נויברגר, מנכ"ל רוטשילד קרנות נאמנות, הסביר היום (חמישי) כי עליית התשואות באג"ח ממשלת ארה"ב לטווחים הארוכים, בהנפקה שנסגרה בתשואה 3.69% במקום הצפי ל-3.63% (מחיר נמוך יותר מהצפוי), הפתיעו לרעה את השוק ומשכה בהתאם את מחירי האפיק השקלי הממשלתי כלפי מטה. נויברגר סבור כי הרגיעה שנרשמה השבוע בשוק הסולידי הינה תוצר של הפעלת כוחות המאזנות על האפיק. מצד אחד, האפיק לא יכול לעלות יותר מדי עקב העלאות הריבית הצפויות במשק; מצד שני, המשקיעים אשר הסיטו כספים מנכסים מסוכנים, עקב התפתחויות במערב אירופה השבוע ונתוני אבטלה המאכזבים בארה"ב, לא נותנים למחירי אג"ח לרדת.



עידן יואל, ראש תחום האג"ח בבית ההשקעות תמיר פישמן, מוסיף ומציין כי נאומו אמש של נגיד הפד, בן ברננקי, אשר צופה נסיגה ממדיניות פיסקלית מרחיבה ואף סיכוי להעלאת ריבית בתקופה הקרובה, עלולה להשפיע לרעה על רמת התשואות בחלק הארוך של העקום באפיק ממשלתי שקלי וצמוד יחד. כמו כן, מציין יואל את המשך מגמת ירידה בציפיות האינפלציוניות לאחר סדרת המדדים הנמוכים והשפעתה החיובית על אג"ח שקלי בחלקו הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully