וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי זכתה במכרז קרן הפנסיה של חברת החשמל

נועם בר

11.2.2010 / 19:36

דרמה במכרז לניהול קרן הפנסיה של עובדי חברת החשמל: החברה הקטנה זכתה לאחר שהציעה לגבות דמי ניהול בסך 16-17 מיליון שקל לשנה. בכירים בשוק: אלו דמי ניהול שאי אפשר להרוויח מהם

דרמה במכרז לניהול קרן הפנסיה של עובדי חברת החשמל. קרן הפנסיה מכילה נכסים בהיקף של 18 מיליארד שקל, אולם המתמודד הקטן יחסית, בית ההשקעות אינפיניטי, חטף את המכרז למיטב. אינפיניטי הציעה דמי ניהול קבועים בסך 16-17 מיליון שקל בשנה.

מקורות בשוק טוענים כי אלו דמי ניהול שלא מותירים מקום להרוויח. כעת תצטרך אינפיניטי לגייס כסף כדי לעמוד בתנאי הסף של המכרז, שכללו הון עצמי מינימלי בגובה של 50 מיליון שקל.

לגמר המכרז הגיעו שתי חברות בלבד, מיטב ואינפיניטי. לוח זמנים צפוף מנע ממרבית הגופים הקטנים והבינוניים בשוק להתמודד במכרז , זאת כאשר הגופים הגדולים ויתרו מראש על כניסה למכרז בשל ההערכות כי הוא לא אטרקטיבי עבורם.

עד היום ניהלה את קרן הפנסיה כלל ביטוח תמורת דמי ניהול של 8 מיליון שקל בשנה. אולם בתום התקופה שנקבעה במכרז היא העלתה את דמי הניהול ל-20 מיליון שקל.

לפני מספר שבועות חשף themarker כי רישאר בן-חיים, דירקטור בכיר ברשות החשמל המפקחת על חברת החשמל, קשור לאינפיניטי והיה מועמד מטעמה לתפקיד דירקטור בחברה שהיא הקימה כדי לנהל את קרן הפנסיה של חברת החשמל. בימים האחרונים התפטר בן-חיים מרשות החשמל.

לפני מספר חודשים זכתה אינפיניטי במכרז נוסף של חברת החשמל על ניהול קרן השתלמות של עובדי חברת החשמל המכילה נכסים בהיקף של 550 מיליון שקל. במכרז ההוא השתתפו גם מנורה, פסגות, דש, מיטב, ילין לפידות ואי.בי.אי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully