וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בת"א נסגר בעליות קלות

יעל חלק

11.2.2010 / 17:40

מדד תל אביב 25 הוסיף 0.1% והגיע לרמה של 1,136.46 ומדד תל אביב 100 התחזק ב-0.2% לרמה של 1,067.97. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקלים

יום המסחר האחרון בשבוע בתל אביב נפתח הבוקר (חמישי) על רקע ירידות שערים קלות, שנרשמו עם סיום המסחר אמש בארה"ב. תוכנית החילוץ של יוון לא השפיעה על הבורסה של תל אביב, והמסחר נחתם בעליות שערים קלות: מדד תל אביב 25 הוסיף 0.1% ונחתם ברמה של 1,136.46 ומדד תל אביב 100 התחזק ב-0.2% לרמה של 1,067.97. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל. בסיכום שבועי מדד תל אביב 25 הוסיף 0.11% ומדד תל אביב 100 השיל 0.32%.


מדד תל אביב 25 נחלש בכ-0.5% במהלך השבוע האחרון בעוד שמדד תל אביב 100 השיל כ-1%. מדד מניות הנדל"ן ירד בכ-1.6% במהלך השבוע האחרון ומדד מניות הבנקים נחלש בכ-0.4%.

"השווקים לא מגיבים בהתלהבות לתוכנית החילוץ של יוון", אמר בצהריים אמיר כהנוביץ, כלכלן מקרו מכלל פיננסים. "ראשית, השמועות על תוכנית חילוץ היו מבוססות בימים האחרונים, והדבר גולם בשוק, כאשר ההערכות היו לתרחיש פסימי מאוד. שנית, הבעיה הכלכלית של יוון היא לא בסדר גודל גדול מאוד".

כהנוביץ' מוסיף כי בשיאה הציעה איגרת החוב ל-10 שנים של ממשלת יוון תשואה של 7.15% (ב-28.1) אך בתחילת השבוע ירדה באופן חד לרמה של 5.85%. "המשקיעים הבינו שהעזרה עומדת להגיע מאירופה. החששות מפני התדרדרות למשבר, התפשטות של קשיים כלכליים ברחבי אירופה, נבלמו. קשה לדעת כיצד ישפיע הסיוע על כלכלות אירופה, מכיוון שהדבר תלוי במבנה הסיוע. החברות הישראליות שמייצאות לאירופה יכולות לחוש סיכון מופחת כעת".

בעולם המניות דישדשו, בישראל פחות

"מניות הגז, שהיו חזקות מאוד בינואר, רשמו מימושים קלים בפברואר, לאחר תקופה ממושכת של עליות חדות", כך אמר הבוקר שי יצחקי, סמנכ"ל המחקר במיטב בית השקעות.

"להערכתי, גם לאחר העליות המרשימות מהן נהנו מניות אלו, מדובר עדיין בסקטור מעניין, והחודשיים הקרובים עומדים להיות משמעותיים מאוד לתחום, בפברואר ובמארס צפוי לצאת מידע נוסף על לוויתן, ובנושאי סגירת הסכמי מימון והסכמים עם לקוחות נוספים בתמר. ככל שנתקרב למועד תחילת העבודה של תמר וייסגרו יותר הסכמי מימון, והפרויקט יתחיל בשטח- נראה ירידה בתפיסת הסיכון של הפרויקט, וכתוצאה מכך עלייה במחירי המניות הקשורות אליו", אמר.

"בשבוע האחרון שוק המניות דישדש, במידה רבה בעקבות השווקים בחו"ל. יחד עם זאת, הביצועים של השוק הישראלי היו טובים יותר לעומת השווקים הזרים, ומדובר בשיקוף של הביצועים הטובים יותר של הכלכלה הישראלית. במניות היתר, בולטת מניית דקסיה, שעלתה ב-14.5% מתחילת החודש והשלימה עלייה של 35% מתחילת השנה. זאת, על רקע ההערכות כי תוכנית הארגון מחדש של החברה בחו"ל (דקסיה העולמית) וסחירות החברה בדיסקאונט משמעותי להון העצמי, יובילו לרכישת החברה. בבנקים, בולטים ביצועים טובים יחסית של מזרחי".

גירעון הסחר בארה"ב התרחב

הסיבה לדכדוך המשקיעים מעבר לים, טמונה בין היתר בהתרחבות המפתיעה של גירעון מאזן המסחר של ארה"ב. אתמול נודע כי גרעון הסחר התרחב בדצמבר ל-40.2 מיליארד דולר- רמתו הגבוהה ביותר זה שנה וגידול של יותר מ-10% לעומת גירעון של 36.4 מיליארד דולר בנובמבר. כל זאת, בזמן שכלכלנים העריכו כי הגירעון צפוי להצטמצם.

אתמול פירסם בנק ישראל מסמך ממנו עולה כי התאוששות המשק הישראלי מהמשבר הכלכלי החלה ברבעון השני של 2009 והתגברה מספטמבר עד דצמבר 2009: היצוא התרחב מאוד, הביקושים המקומיים עלו, וניכרה התעוררות בשוק העבודה. בבנק מסבירים כי המשך ההתאוששות תלוי בקצב היציאה מהמיתון בעולם, שלגביו שוררת אי ודאות; זאת בשל ההסתמכות על תוכניות סיוע ממשלתיות נרחבות, שהגדילו מאוד את הגירעונות ואת החוב הציבורי ובשל הקשיים שעדיין מעיקים על המערכת הפיננסית הבינלאומית.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully