וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונות במשבר: "USA טודיי" מחייב את עובדיו לקחת שבוע חופש ללא תשלום

סוכנויות הידיעות

11.2.2010 / 22:44

עיתון בעל התפוצה השנייה בגודלה בארה"ב האריך את הקפאת השכר בשלושה חודשים נוספים



"usa טודיי", העיתון בעל התפוצה השנייה בגודלה בארה"ב, הודיע היום במזכר ששלח לעובדיו כי הם יידרשו לקחת חופשה ללא תשלום של שבוע עד תחילת חודש יולי, ועל הארכת הקפאת השכר שעליה הודיע לפני שנה למשך שלושה חודשים נוספים לפחות.



העיתון, אשר מעסיק למעלה מאלף עובדים, הודח בחודש אוקטובר מהתואר העיתון הנפוץ ביותר בארה"ב על ידי העיתון "וול סטריט ג'ורנל", אשר נמצא בבעלות ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק.



"usa טודיי", עיתון הדגל של גאנט (סימול gci) - מו"לית העיתונות הגדולה בארה"ב - ציין כי ההחלטה נובעת מהמשך הנפילה בהכנסות ממודעות בעיתון, אשר צנחו ביותר מ-10% ברבעון הרביעי של 2009.



בתחילת החודש דיווחה גאנט על חזרה לרווח ברבעון הרביעי של השנה על הודות להאטה בנפילת הכנסותיה ממודעות וצמצום הוצאות החברה. גאנט, המוציאה לאור למעלה מ-80 עיתונים יומיים, רשמה ברבעון הרביעי של 2009 רווח של 133.6 מיליון דולר, או 56 סנט למניה, לעומת הפסד של 4.71 מיליארד דולר, או 20.65 דולר למניה, שרשמה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת עקב מחיקות ענק שביצעה.



בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה ברבעון הרביעי של 2009 רווח של 72 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 64 סנט למניה.



הכנסות גאנט בתקופה המדווחת הסתכמו ב-1.49 מיליארד דולר, ירידה של 14% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2008, אך מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.46 מיליארד דולר. הכנסות גאנט ממודעות בעיתוניה נפלו ברבעון הרביעי ב-18% - האטה לעומת נפילה של 28% ברבעון השלישי של 2009. בחודש דצמבר הואט קצב הירידה ל-9.8%, הירידה החודשית המתונה ביותר זה שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully