וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות

ליאור זנו

11.2.2010 / 23:12

דאו ג’ונס התחזק ב-1% ונחתם ברמה של 10,145 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.4% ל-2,177 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-1% לרמה של 1,079 נקודות.

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים על רקע נתוני תביעות האבטלה הראשונות הטובים מהצפוי וההכרזה על תוכנית החילוץ לכלכלת יוון.

דאו ג’ונס התחזק ב-1% ונחתם ברמה של 10,145 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.4% ל-2,177 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-1% לרמה של 1,079 נקודות.

בזירת המקרו, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע הראשון של פברואר הראו ירידה לרמה של 440 אלף תביעות אבטלה ראשוניות, ירידה של 40 אלף תביעות לעומת השבוע הקודם שהיו ברמה של 480 אלף. תחזיות האנליסטים היו לירידה ל-467 אלף תביעות אבטלה ראשוניות.

מכירות בתים קיימים בארה"ב זינקו ב-14% ברבעון הרביעי של 2009 הודות לתוכנית הממשל שהעניקה החזרי מס לרכושי בתים. המכירות עלו ברבעון לקצב שנתי של 6.03 מיליון בתים, לעומת קצב שנתי של 5.29 מיליון בתים ברבעון השלישי של 2009.

בכירי האיחוד האירופי הגיעו להסדר לפיתרון משבר החוב של יוון, על רקע חששות כי תגיע לחדלות פירעון בעקבות גירעונותיה העצומים - כך אמר היום נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה בארוסו. "ישנו הסכם, נכריז עליו בקרוב", אמר בארוסו לפני תחילתה של פסגת מנהיגי האיחוד האירופי היום בבריסל. בארוסו לא סיפק פרטים נוספים על הסיוע ליוון.

אנליסטים העריכו היום כי החשיפה של הבנקים הגדולים בארה"ב לארבע הכלכלות החלשות באירופה - יוון, פורטוגל, ספרד ואירלנד - מסתכמת ב-176 מיליארד דולר. היקף החשיפה של בנקים גדולים באירופה לארבע המדינות גדול באופן ניכר, ולכן הבנקים המובילים ביבשת דוחקים בממשלות מדינות גוש היורו לסייע ליוון.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר היום כי הכלכלות הגדולות בעולם קרובות להסכם על הטלת מס בינלאומי על הבנקים, וכי החלטה רשמית על כך צפויה במהלך פסגת מנהיגי מדינות ה-G20 בחודש יוני.עוד העריך בראון כי התמיכה במס גלובלי על הבנקים גברה מאז הודעת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בחודש שעבר על תוכנית למיסוי הבנקים הגדולים בארה"ב.


ענקית המדיה האמריקאית ויאקום (-0.77% , 28.33)דיווחה על גידול פי 4 ברווח הנקי שלה ברבעון הרביעי, לסך של 694 מיליון דולר ומעל לתחזיות האנליסטים. ברבעון המקביל בשנה שעברה רשמה החברה רווח נקי בסך 173 מיליון דולר. עם זאת, הכנסות החברה ירדו ב-3% והסתכמו ב-4.1 מיליארד דולר, פחות מתחזיות האנליסטים.

חוזה מפולת 87': כל הממשלות צפויות להגיע לחדלות פירעון

הריבית על המשכנתאות בארה"ב שבה וירדה בשבוע החולף אל מתחת לרמה של 5%, מסרה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה השבוע לרמה של 4.97%, לעומת 5.01% בשבוע הקודם. בשבוע המקביל בשנה הקודמת היתה הריבית ברמה של 5.16%.

מארק פייבר, חוזה מפולת 87', נשאל במסגרת ראיון ב-CNBC בנושא משבר החוב של יוון, האם היה משקיע עכשיו באג"ח ממשלתיות של המדינה. תשובתו, שעוררה סערה, היתה כי "אני לא מתעניין באג"ח ממשלתיות כי אני מעריך שכל הממשלות, כולל ממשלת ארה"ב, צפויות בסופו של דבר להגיע לחדלות פירעון. אולי חוץ מממשלות כמו סינגפור שכמעט אין להן חובות, ואשר יש להן יתרות מט"ח עצומות".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי אינו שולל העלאת את המסים למשקי בית המרוויחים פחות מ-250 אלף דולר בשנה כחלק ממאמציו להתמודד עם הגירעון התקציבי, בראיון אשר העניק ל"ביזנס וויק" בחדר הסגלגל שיפורסם מחר. אובמה הוסיף כי ועדה נשיאותית בנושא התקציב צריכה לשקול את כל האפשרויות להקטין את הגירעון בתקציב, ביניהן גם העלאת מסים וקיצוצים בתוכניות ממשלתיות כמו הביטוח הלאומי ומדיקר. במהלך מסע הבחירות שלו התחייב אובמה שלא יעלה את המסים ליחידים המרוויחים פחות מ-200 אלף דולר לשנה ולמשקי בית המרוויחים פחות מ-250 אלף דולר בשנה.

רשימת מובילי השכר בוול סטריט פורסמה היום ולמרבה ההפתעה כוללת הרבה פנים לא מוכרות, שלרוב לא זוכות לביקורות החריפות שניתכות על וול סטריט. בראש הרשימה נמצא ג'ון שטומפף, נשיא ומנכ"ל בנק ולס פארגו, שנהנה מעלייה של 64% בשכרו לעומת 2007, לפני פרוץ המשבר. מדובר בסכום הגדול פי שניים משכרו של לויד בלנקפיין, מקבילו בגולדמן סאקס, שזכה למרבית הביקורות. בראש הרשימה אפשר למצוא את בכירי חברות כרטיסי האשראי ויזה ומאסטרקארד, וראשי הבנקים ולס פארגו וקפיטל ואן, שהרוויחו יותר מבכירי בנק אוף אמריקה וסיטי.

מניות חברות ההימורים עולות בשעה זו, לאחר שפורסם כי הכנסות בתי ההימורים בלאס וגאס גדלו בכ-6% בדצמבר, עלייה חודשית שנייה ברציפות. ההכנסות מהימורים הסתכמו בדצמבר ב-502.2 מיליון דולר, עלייה של 5.9% לעומת החודש המקביל ב-2009. עם זאת, בסיכום שנתי, נפלו ההכנסות מהימורים בסטריפ ב-9.4% לעומת שנת 2008, והסתכמו ב-5.55 מיליארד דולר.

בפיליפ מוריס מרוויחים, גוגל מדשדשת

פיליפ מוריס, יצרנית הסיגריות הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מהצפוי והודיעה על תוכנית לקנייה חוזרת של מניות בסך 12 מיליארד דולר. החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח נקי של 1.52 מיליארד דולר, או 80 סנט למניה - עלייה של יותר מ-5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 81 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 79 סנט למניה.


חברת גוגל השיקה השבוע את "גוגל באזז", שירות הרשתות החברתיות החדש שנועד לחזק את מעמדה מול אתרי רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואתר המיקרו-בלוגינג טוויטר. השירות עורר תגובות שליליות וחיוביות כאחד בבלוגים ובאתרי טכנולוגיה ברחבי האינטרנט, כשאחדים טוענים כי מדובר בפלישה לפרטיות הגולשים ואחרים טוענים כי מדובר במהלומה עבור פייסבוק.

קרדיט סוויס סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 12.9 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הכנסות של 9.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ומעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 11.4 מיליון דולר. בניכוי הטבת המס והוצאות בגין אופציות רשמה החברה רווח נקי של 5.5 מיליון דולר או 22 סנט למניה, עלייה של 110% לעומת רווח נקי מתואם של 2.6 מיליון דולר או 10 סנט למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו רווח מתואם של 9 סנטים למניה, כך שהחברה הכתה את התחזיות בשורה התחתונה.

סינרון, יצרנית הציוד הרפואי האסתטי, סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 14.4 מיליון דולר, עלייה של 1.6% לעומת הרבעון המקביל בו עמדו ההכנסות על 14.2 מיליון דולר. אנליסטים חזו הכנסות של 15.8 מיליון דולר. בניכוי הוצאות חד פעמיות והוצאות בגין אופציות רשמה החברה הפסד נקי של 3.5 מיליון דולר או 13 סנט למניה לעומת הפסד נקי של 13.7 מיליון דולר או 50 סנט למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו לחברה הפסד של 11 סנטים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully