וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצחת של הסופרבול - יטבתה

איילה צורף

12.2.2010 / 7:04

הפרסומת של קוקה קולה הדומה באופן מפתיע לפרסומת של יטבתה לא הטרידה יותר מדי את המשרד שיצר את הקמפיין הישראלי - שלמור-אבנון-עמיחי. להפך. במשרד בוודאי גאים בכך שגם הטובים ביותר חשבו על רעיון כשלהם, ועוד בערב הכי נצפה של הטלוויזיה בארה"ב



>> השבוע התרחש דבר חריג בעולם הפרסום הישראלי. בערב הסופרבול - האירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר בארה"ב - שודרה פרסומת של קוקה קולה, מגדולי המותגים הבינלאומים, והנה - היא דומה דמיון מפתיע ומוזר לפרסומת ישראלית ישנה של מחלבת יטבתה.

ואם לא די בכך, הרי שערב הסופרבול נחשב לתצוגת האופנה הנוצצת ביותר של תעשיית הפרסום בעולם, שבה כל מותג מציג לראווה את הקמפיין הטוב ביותר שלו. על הקמפיינים של הסופרבול עובדים משרדי הפרסום במשך חודשים ארוכים, והצוותים שזוכים לקבל משימת קמפיין לסופרבול נחשבים הצוותים המובילים של משרדי הפרסום החזקים והגדולים ביותר בארה"ב - מה שהופך את הפסקת הפרסומות לאולימפיאדה של הענף, שבה כל מותג מציג את יכולותיו.



באולימפיאדה הזו בחרה קוקה קולה להעלות לאוויר קמפיין כמעט זהה לקמפיין הוותיק של מחלבת יטבתה: צעיר שהולך סהרורי בלילה, חוצה שטחים (בישראל היה זה המדבר ובפרסומת של קוקה קולה היתה זו סוואנה), מוכה ירח, עד שהוא מגיע למחוז חפצו, שם נמצא המוצר שעליו חלם. ברקע מתנגנת נעימה זהה ומפורסמת מאוד - ה"בולרו" של ראוול. שתי הפרסומות מסתיימות באותה תמונה: צילום תקריב של הנער הצעיר שותה לרוויה מהמשקה (שוקו/קוקה קולה).



את הקמפיין הישראלי יצר לפני כמה שנים משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי. את הפרסומת האמריקאית יצר כעת אחד ממשרדי הפרסום הבולטים והחזקים בארה"ב - ויידן אנד קנדי. בבוקר שלאחר שידור הפרסומת עטו העיתונאים על גדעון עמיחי, מנהל הקריאייטיב הראשי של שלמור, אך זה מילא פיו מים וסירב לדבר - לציטוט ושלא לציטוט. לא קראתם אותו מצהיר על כעס רב בשל ההעתקה, לא קראתם איומים על תביעה. לכל הפחות יכלו אנשי המשרד לדרוש בדיקה של הדברים, כדי לראות האם נעשתה העתקה או שמא, כפי שאוהבים פרסומאים לומר - great minds think alike. וזה לא פלא.



לכאורה, אמור היה להיות במשרד כעס גדול, אבל בפועל בשלמור-אבנון-עמיחי נהנו מאוד מהסיטואציה, שבכל מקרה הם יוצאים ממנה ברווח תדמיתי: אם מדובר בהעתקה, הרי שכבוד גדול הוא שמשרד פרסום מהטובים בארה"ב מעתיק קמפיין של משרד ישראלי קטן מאוד במונחים אמריקאיים. אם מדובר במקרה שבו הגו אנשים שונים את אותו קמפיין בדיוק, מבלי לדעת האחד על קיומו של השני, הרי שמדובר במחמאה גדולה לישראלים, שהוכיחו שהם לא נופלים מהאמריקאים, גם כשאלה האחרונים מתבקשים לייצר את הקמפיין הטוב ביותר שהם יכולים, עבור אחד המותגים החזקים בעולם, בבמת הטלוויזיה הנחשבת ביותר בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully