וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על אנגל משאבים מתחמם: EGRE של אלוביץ' ומשפחת וייל מצטרפת לקבוצת טאגור-אקרמן מול קרן אוריגו

מיכאל רוכוורגר

12.2.2010 / 13:31

ההצעה של EGRE-טאגור-אקרמן גבוהה ב-10 מיליון שקל מהצעה של אוריגו; ההכרעה - בתחילת שבוע הבא



נמשך הקרב על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן , המצויה כיום בשליטת קבוצת של שעיה בוימלגרין. אנגל, בדומה לחברות אחרות בקבוצה, נקלעה למצוקה תזרימית ואינה מסוגלת לפרוע התחייבויות של כ-310 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ולחברה האם . נציגות מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים מורכבת מנציג של אקסלנס, כשמשרד עורכי הדין קליר- בנימיני מייצגים את מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים.



היום דיווחה חברת egre, שבשליטת שאול אלוביץ' (הבעלים של קבוצת יורוקום) ומשפחת וייל (ממייסדי אסם) על חבירה לקבוצת טאגור-אקרמן במאבק מול קרן המנוף אוריגו, בראשות גבי טרבלסי לרכישת השליטה באנגל משאבים.



טאגור קפיטל פועלת בתחום הבנייה למגורים ונדל"ן מניב בישראל ובמרכז ומזרח אירופה. החברה נשלטת על ידי קבוצת משקיעים הכוללת את עופר ליברזון, קרן ההשקעות בנדל"ן באירופה פטרון, חברת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי וקבוצת חבס נמנית. קבוצת אקרמן הנה קבוצת משקיעים בראשות יוסי אקרמן, איש עסקים יהודי מלונדון. ההצטרפות של egre כפופה לכך שהקבוצה המשותפת תיבחר כהצעה הזוכה על ידי מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים או של אנגל אירופה, ובתנאי שתינתן לשותפים התחייבות לניהול משא ומתן בלעדי איתם לתקופה של 30 יום לפחות.



במסגרת ההצעה של קבוצת אי.ג'י.אר.אי (40%)-טאגור (30%)-אקרמן (30%), מציעים השותפים להזרים לאנגל משאבים 45 מיליון שקל תמורת הקצאת 51% ממניות החברה וכן להעמיד לאנגל משאבים מסגרת אשראי של עד 45 מיליון שקל נוספים. כמו כן, במסגרת ההצעה, תוענק לשותפים אופציה לתקופה של שלוש שנים לרכוש מניות נוספות של אנגל משאבים (10%) לפי שווי חברה של 110 מיליון שקל.



ההצעה של קרן אוריגו מדברת על הזרמה של 40 מיליון שקל במזומן ומתן מסגרת אשראי של עד 40 מיליון שקל נוספים, כך שהפערים בין ההצעות עומדים כיום על כ-10 מיליון שקל. במסגרת שתי ההצעות מסתמן כי מתוך החוב הכולל של כ-310 מיליון שקל, יימחק סכום של כ-130 מיליון שקל, מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים יקבלו 39% ממניות החברה, מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה יקבלו 10% נוספים וחוב של כ-180 מיליון שקל ייפרס על פני 10 שנים, ויתחיל להיפרע בעוד 3 שנים.



בימים אלה מתקיימות ההצבעות על ידי מחזיקי האג"ח בכדי להכריע בתחילת שבוע הבא על הזוכה בקרב. עד כה הסתמן כי הנציגות תומכת בהצעה של קרן אוריגו, ואולם הצטרפותם לקבוצת טאגור קפיטל של משקיעים בעלי מוניטין כמו אלוביץ' ומשפחת וייל עשויים לשנות את פני הדברים.



אנגל משאבים פועלת בתחום הנדל"ן המניב והבנייה למגורים בישראל, ובמרכז ומזרח אירופה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 65.5 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully