וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין הורתה לבנקים להגדיל את יחס הפיקדונות על ההלוואות בפעם השניה זה חודש

הדר תדמור

12.2.2010 / 13:37

הבנק המרכזי של סין הורה לבנקים במדינה להגדיל ב-0.5% את יחס הרזרבות על ההלוואות



ממשלת סין הורתה לבנקים במדינה להגדיל את יחס הרזרבות על ההלוואות בפעם השניה זה חודש כדי לנסות ולצנן את הצמיחה בכלכלה המקומית.



הבנק המרכזי של סין הורה לבנקים במדינה להגדיל ב-0.5% את יחס הרזרבות על ההלוואות. ההוראה תיכנס לתוקף מ-25 בפברואר. הרמה הנוכחית בבנקים הגדולים היא 16% ו-14% בבנקים הקטנים.



סך כל ההלוואות שהעניקו הבנקים בסין בחודש ינואר הסתכמו ב-1.39 טריליון יואן (203 מיליארד דולר) ומחירי הבתים זינקו בשיעור החד זה 21 חודשים, לאחר שהבנקים העניקו יותר אשראי, לפני שהממשלה המקומית הקשיחה את תנאי ההלוואות.



ההלוואות בינואר היו גבוהות ב-48% מכלל ההלוואות בסין בשלושת החודשים האחרונים של 2009. בנוסף, הן היוו 18% מכלל ההלוואות שהציב ראש הממשלה וון ג'יאבאו לשנה הנוכחית. לקראת סוף חודש ינואר הקשיחה ממשלת סין את התנאים למתן אשראי, כדי להאט את צמיחת האשראי אשר עלולה להביא ליצירתה של בועת נדל"ן בסין. הבנקים בסין העניקו הלוואות בשווי כולל של 9.35 טריליון יואן בשנה האחרונה.



מחירי הבתים ב-70 הערים הגדולות בסין עלו ב-9.5% בינואר לעומת החודש המקביל ב-2009. האינפלציה בסין הואטה ל-1.5% לעומת 1.9% בחודש דצמבר, לפי דו"ח נפרד. מדד המחירים ליצרן עלה ב-4.3% - השיעור החד מאז אוקטובר 2008, לפי הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully