וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: האסטרטגיה של מנהיגי האיחוד האירופי בנוגע ליוון דומה לזו של הנרי פולסון ב-2008

סוכנויות הידיעות

12.2.2010 / 15:27

השרים התחייבו לסייע ליוון בלי לספק פרטים - כדי להשקיט את השווקים, לפי בלומברג



מנהיגי אירופה יישרו קו במטרה להגן על יוון מהעונש שהטילו עליה המשקיעים, והעניקו תמיכה אשר קרוב לוודאי תעמוד למבחן בקרוב, כך דיווחה בלומברג.



ראש ממשלת גרמניה אנגלה מרקל ועמיתיה באיחוד האירופי התחייבו אתמול "לפעולות מתואמות והחלטיות לתמוך במאמציה של יוון כדי להשתלט על מצבה הפיננסי". בכירי האיחוד האירופי לא סיפקו אתמול חבילת סיוע או דרישות מיוון, המדינה בעלת הגירעון התקציבי הגדול באיחוד האירופי.



האסטרטגיה של מנהיגי האיחוד האירופי דומה לזו שנקט שר האוצר האמריקאי בשנת 2008 הנרי פולסון, כדי להשקיט את השווקים, כך אמר הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס לחטיבת אירופה, אריק נילסן.



"זה דומה לבזוקה של פולסון", אמר נילסן, והוסיף: "זוהי פעולת איזון קשה – להגיד משהו מנחם לשווקים מבלי להתחייב להזרים כספים ולקוות שהשווקים יאמינו להם".



בשנת 2008 זכה פולסון לאישור הקונגרס לחלץ את פרדי מאק ופאני מיי – רשות אותה הוא קישר לנשק שעצם קיומו אומר שהסבירות שישתמשו בו היא קטנה.



התחייבות מנהיגי האיחוד האירופי לא כללה פרטים ובכירים מהאיחוד עובדים בימים אלה על הקמת מערכת שתלווה כספים ליוון, לה כל מדינה מהאיחוד תעניק תרומה בהתאם לגודל שלה, כך אמר אתמול לבלומברג בכיר באיחוד.



האסטרטגיה עדיין נותנת ליוון את מרווח הנשימה אותו היא צריכה כדי להתמודד עם הגירעון שלה, כך אמר סקוט תיאל - ראש מחלקת המסחר באג"ח בבלאקרוק בלונדון לבלומברג. "המציאות היא שהסיכון שהאיחוד האירופי לא יתמוך ביוון התפוגג", אמר תיאל, והוסיף: "כל הרעיון היה לאפשר ליוון להגיע לפתרונות ארוכי טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully