וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוברות מזומנים ולא מגייסות עובדים - החברות הגדולות בארה"ב מונעות התאוששות בשוק התעסוקה

סוכנויות הידיעות

12.2.2010 / 18:12

כמות המזומנים בקופות חברות S&P 500 זינקה ב-78% גדל ל-1.18 טריליון דולר ברבעון האחרון



מרבית החברות הנכללות במדד המניות s&p 500 בארה"ב הגדילו את כמות המזומנים בקופותיהן לסכום כולל של 1.18 טריליון דולר, ובמקביל צמצמו את הוצאותיהם, ובכך מונעות התאוששות בשוק התעסוקה האמריקאי.



קטרפילר, ג'נרל אלקטריק ואיטון (eaton) נימנות על 256 חברות במדד אשר סיימו את הרבעון האחרון כשבקופת המזומנים שלה 518 מיליארד דולר יותר משהיו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, הודות לקיצוץ של 43% בהשקעות הון.



לדברי כלכלנים, הירידה בהוצאות גורמת לכך ששיעור האבטלה בארה"ב נותר ברמה של כ-10% למרות שארה"ב מתחילה לצאת מהמיתון החמור ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת.



"לא ברור אם במיתון הנוכחי נהיה עדים לצמיחה מסוג שראינו בתקופות מיתון קודמות", אמר מנכ"ל איטון, סנדי קאטלר, בראיון ביום רביעי. "לאור זאת אנשים נוטים להיות זהירים יותר ביחס להיקף ההשקעות מחדש, ובמקביל לכך, במונחי גיוס עובדים חדשים".



היקף ההשקעות וגיוס העובדים נותר נמוך בשעה שחברות שבות ומגדילות את התפוקה שצמצמו, ומתבססות על שיפור בפריון העבודה כדי לעבוד בביקוש, אמר יועצרו הכלכלי לשעבר של הנשיא ג'ורג' וו. בוש, פרופסור אדוארד לזיר מאוניברסיטת סטנפורד. מעסיקים קיצצו 8.4 מיליון משרות מאז כניסת כלכלת ארה"ב למיתון בדצמבר 2007.



"כשלוש שנים אל תוך ההתאוששות, נתחיל לראות עלייה משמעותית ברמת השכר", אמר לזיר. "למרבה הצער, משמעות הדבר היא כי העובדים צפויים לסבול במשך זמן רב למדי עד שההתאוששות תצבור תנופה".



256 מתוך חברות מדד s&p 500 שהגדילו את סכום הכסף בקופתן ברבעון האחרון, הגדילו את כמות המזומנים הכוללת ב-78% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, במקביל קיצצו את הוצאותיהן ב-30.5 מיליארד דולר ל-41.2 מיליארד דולר, לפי הדו"חות הרבעוניים האחרונים של החברות. הסכום הכולל בקופת המזומנים של כל חברות מדד s&p 500 גדל ב-14% ל-2.18 טריליון דולר - הסכום הגבוה ביותר מאז החלה בלומברג לעקוב אחר נתון זה לפני תשע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully