וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולקר נגד גולדמן סאקס: "רוצים לסחור בכספי הבנק? - ותרו על המעמד כבנק מסחרי"

סוכנויות הידיעות

12.2.2010 / 18:52

"אל תצפו לסיוע וחיבה מהממשל אם אתם ממשיכים בפעילות נוסטרו", אמר יועצו של אובמה ל"פייננשל טיימס"



גולדמן סאקס ובנקים אחרים בארה"ב אשר אינם רוצים להיות כפופים לאיסור המתוכנן על מסחר בכספי הבנקים עצמם (נוסטרו) ולהשקיע בקרנות גידור, צריכים לוותר על מעמדם כבנקים מסחריים, אמר פול וולקר, יו"ר הועדה המייעצת לנשיא ארה"ב בנוגע להתאוששות הכלכלית, בראיון לעיתון "פייננשל טיימס".



"ההשלכות עבור גולדמן סאקס או כל מוסד פיננסי אחר היא השאלה, האם אתם רוצים להיות בנק?", אמר וולקר בראיון לטיימס. "אם אתם לא רוצים להיות כפופים לחוק הבנקאות הזה, אם אתם רוצים לצאת ולעסוק במסחר בכספים הבנקים עצמם, בסדר גמור, אבל אל תעשו את זה עם רישיון בנקאות", הוסיף.



וולקר, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי, עלה לכותרות בחודש שעבר לאחר שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע על תמיכתו בתוכניתו של וולקר להפריד בין בנקים מסחריים לבין חלקים ספקולטיביים יותר בפעילות המגזר הפיינסי, תוכנית שזכתה לכינוי "חוק וולקר".



מוסדות פיננסים שיוותר על מעמדם כבנק מסחרי וימשיכו בפעילות מסחר בכספי הבנקים עצמם (נוסטרו) ובהשקעות והחזקות בקרנות גידור "יאבדו את היתרונות המיוחדים שיש לבנקים. אל תצפו לתמיכה מהסוג שהממשל מעניק לבנקים שפקדונותיהם מבוטחים על ידי הממשל ולגישה לכספי הבנק הפדרלי ולכל החיבה שמקבלים בתור בנק", הוסיף וולקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully