וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בשוק ההנפקות הראשונות של לונדון: בוטלה הנפקת מאדאם טוסו בשווי של 3 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

12.2.2010 / 22:52

בלקסטון זנחה הנפקת החברה, הכוללת גם את פארקי לגולנד והגלגל הענק של לונדון, יממה אחרי שביטלה IPO נוסף



מפעילת פארקי השעשועים מרלין אנטרטיינמנט, הכוללת בין השאר את מוזיאוני מאדאם טוסו, פארקי לגולנד ואת גלגל הענק של לונדון london eye - זנחה את תכונית לבצע הנפקה ראשונה לציבור (ipo) בבורסת לונדון לפי שווי של כשני מיליארד ליש"ט (3.1 מיליארד דולר) עקב התנודתיות הגוברת בשווקים הפיננסים.



מרלין, הנמצאת בבעלות בלקסטון - קרן ההשתלטות הגדולה בעולם - היתה צפויה לבצע את ההנפקה בשבוע הבא, אולם הודיעה במפתיע אתמול כי אין בכוונתה לבצע הנפקה בטווח הקרוב. בלקסטון רכשה את מרלין בשנת 2005, ומאז רכשה שורה של נכסים נוספים בתחום השעשועים שאותם איחדה לתוך מרלין.



ההודעה על ביטול הנפקת מרלין באה יום אחד בלבד לאחר שחברת התיירות טראוולפורט, שאף היא נמצאת בבעלות בלקסטון, הודיעה על זניחת תוכניותיה לבצע הנפקה ראשונה לציבור בבורסת לונדון. טארוולפורט, המספקת שירות הזמנות לטיסות ולבתי מלון, תיכננה לבצע את ההנפקה לפי שווי של 1.8 מיליארד ליש"ט.



ביטול ההנפקות הראשונות בבורסת לונדון מצטרף לסימנים של קשיים גם בשוק ההנפקות הראשונות בארה"ב, לאחר שמספר חברות אמריקאיות - החל מאימפריאל קפיטל גרופ וכלה בחברת פרנד-פיינדר נטוורקס, המוציאה לאור את המגזין "פנטהאוס" ומפעילה אתרי רשתות חברתיות למבוגרים, החליטו לדחות הנפקות מתכוננות על רקע הירידות בשוקי המניות בחודש החולף. כך למשל, שלוש חברות - בהן חברת שיווק באינטרנט לה מייעץ פרנק קואטרון ויצרנית מיכלי פלסטיק שבשליטת קרן בלקסטון - ביצעו אתמול הנפקות ראשונות לציבור בוול סטריט, אך התמחור של כל שלוש ההנפקות היה נמוך מהצפוי.



חברת גרהאם פקג'ינג, יצרנית מיכלי פלסטיק שנמצאת בשליטת בלקסטון, גייסה אתמול בהנפקה ראשונה לציבור בניו יורק רק במחצית מהסכום שתיכננה. גרהאם פקג'ינט, ש-75% ממניותיה נמצאות בבעלות בלקסטון, גייסה כ-167 מיליון דולר ממכירת 16.7 מיליון מניות במחיר של 10 דולר למניה - לעומת טווח מחירי היעד של 14-16 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully